|
|||||||||||||||||
Pondelok 15.Decembra 2003 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hamé sa uchytiloHitom sú chladené paštéty Obchodná spoločnosť Hamé Slovakia so sídlom v Stupave očakáva v roku 2003 tržby v objeme 900 mil. Sk, čo bude 22 % z celkových tržieb materskej firmy Hamé Babice na Morave. Hamé Slovakia dosiahne zisk a bude opäť najúspešnejšou dcérskou spoločnosťou výrobcu Hamé Babice, uviedol generálny riaditeľ Hamé Slovakia Ľubomír Preclík. Predmetom vývozu sú plechové obaly, čerstvá zelenina a ovocie, škroby, tuky a oleje a v poslednom období glukózový sirup. Až 59-percentný podiel na predaji potravinárskych komodít predstavujú mäsové výrobky, nasledujú zeleninové 15 %, kečupy a rajčinové pretlaky 12 % a marmelády a džemy a sirupy 9 %. Predaj ostatných výrobkov, ako sú kompóty, ryby a šampiňóny, tvoria 15 %. Medzi novinky, ktoré zaradila firma Hamé Slovakia do predaja na slovenskom trhu, patria nové druhy paštét v oválnych a hranatých obaloch a dvojzložkové hotové jedlá pod značkou Veselá pastierka a tiež zeleninové produkty pod federálnou značkou Znojmia. Tú Hamé Babice získala v ČR a pod jej logom sa koncom tohto roka začali do sveta distribuovať zeleniny a zeleninové šaláty s nadštandardnou kvalitou a chuťou. Aj keď myšlienka o vybudovaní výrobného závodu Hamé na Slovensku nie je celkom vylúčená, v súčasnosti, pred vstupom SR a ČR do EÚ, nie je aktuálna. Zástupca ústredia Přemysl Vícha potvrdil, že do obchodných reťazcov západných krajín sa Hamé presadzuje ťažšie, pretože konkurovať sa dá iba prostredníctvom privátnych značiek. Kým na českom trhu s produkciou firmy Hamé sa jej značky podieľajú na obrate 15 až 20 %, v hypermarketoch súčasnej EÚ je to 40 až 45 %. Preraziť do obchodných reťazcov bude preto náročné, ale budú tam podnikať najmä s chladenými paštétami. (TASR) |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |