|
|||||||||||||||||
Utorok 16.Decembra 2003 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Predovšetkým úspora časuKošickí softipáci s novými kompetenciami Už dvanásty rok, od februára 1992, má softvérová spoločnosť SOFTIP svoje pracovisko v Košiciach. No napriek tomu majú Košičania v týchto dňoch už svoje druhé softip-narodeniny. Súvisia nielen s premenovaním, ale predovšetkým s prerodom na plnohodnotnú a samostatnú pobočku firmy SOFTIP a. s. Aký praktický dopad, výhodu, budú mať existujúci i potenciálni zákazníci z tohto vášho nového postavenia? Pýtame sa Ing. Jána Sáreníka, riaditeľa pobočky Košice a Ing. Milana Totha, riaditeľa pobočky Prešov. A keďže sú ich vyjadrenia takmer navlas zhodné, prinášame ich v tejto podobe. - Na prvý pohľad nevyplývajú z organizačnej zmeny žiadne viditeľné výhody. Sú skôr nepriame. Vyššie kompetencie košickej pobočky sa určite odrazia na vyššej spokojnosti zákazníka v dôsledku zrýchlenia akceptácie jeho požiadaviek. A tieto kompetencie, oddnes už bez vnútrofiremného medzistupňa v Prešove, umožnia košickému riaditeľovi vytvárať lepšie podmienky pre prácu zamestnancov a v prípade potreby priamo riešiť ich problémy. Veď ako prvý vidí na čom, prečo tak a nie inak pracujú. Kedy sa s otvorením košickej pobočky začalo uvažovať a prečo sa to deje práve v tomto čase? - Požiadavky na vyššie organizačné postavenie v rámci SOFTIPu zaznievali aj v minulosti. Zodpovedalo to nielen veľkosti a postaveniu Košíc, veľkosti územia na ktorom toto pracovisko pôsobilo, ale aj počtu súčasných i potenciálnych zákazníkov. A prečo až dnes? Naozaj len preto, že na organizačnú zmenu už dozreli všetky podmienky. Prináša toto otvorenie pre zákazníka len klady? Alebo existuje, hoci aj čisto teoretická možnosť príchodu nejakých negatív? - Môžu sa objaviť aj málo významné dočasné negatíva. Napríklad, doteraz sa o niektorých košických zákazníkov starali konzultanti špecialisti z bývalej materskej pobočky Prešov. Teraz ich postupne preberajú košickí konzultanti. Problém teda môže vzniknúť. Nový človek, čo ako odborne zdatný, predsa len nepozná všetky podmienky práce nového zákazníka a ich osvojenie si môže vyžiadať určitý čas. Zákazník to však nepocíti. S prešovským vedením totiž existuje dohoda, že jeho konzultanti budú v prípade potreby naďalej poskytovať služby svojim doterajším zákazníkom v košickom regióne. A keďže sa týmto krokom stáva z odovzdávania postupný proces, potenciálne zhoršenie kvality poskytovaných služieb je od začiatku minimalizované. No a výhody? Sú a budú. Vyššie kompetencie, skrátenie vzdialenosti k zákazníkovi... to všetko je predovšetkým o čase. A čas sú peniaze. (vmi) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |