|
|||||||||||||||||
Streda 17.Decembra 2003 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vyšší rýchlostný stupeňSP pretekov off roadov kooperuje s Čechmi Prvý ročník Slovenského pohára vytrvalostných pretekov terénnych vozidiel patrí dnes už histórii. Jazdci na sériových terénnych automobiloch a veteránoch (leštenky), či špeciálnych terénnych vozidlách do a nad 2000 cm3 poznajú víťazov, šesťdielny seriál podujatí dal k tomu dostatok príležitostí. Sami sme netušili, že prvý ročník bude až taký úspešný, ako nakoniec bol, s hrdosťou konštatoval Ľudovít Liška, predseda Slovenského off road klubu, ktorý motoristickú súťaž vyhlásil a súčasne patril k jej hlavným organizátorom. V Slovenskom pohári, ktorý začínal na východe republiky v Radaticiach pri Prešove a končil na južnom Slovensku v Modranoch, sa zúčastnilo 21 sériových terénnych vozidiel. V kategórii špeciálov do dvoch litrov súťažilo päť posádok, vo vyššej kubatúre sedem. Je ťažké, čo len si predstaviť, že by podujatia podobného druhu boli pretekami s masovou účasťou, preto aj my v organizačnom štábe považujeme tieto počty - vzhľadom na slovenské pomery - za mimoriadne zaujímavé, konštatoval prvý muž Slovenského off road klubu. Pohárové podujatie offroďákov našlo odozvu aj za hranicami, v Považanoch a na Záhorí sa zúčastnili posádky z Českej republiky. Na oboch pretekoch štartovala nie menej ako stovka posádok, a to je číslo naozaj výnimočné. V Považanoch jazdilo 32 vozidiel v kategórii špeciálov, čo bolo na našom území vôbec po prvý raz v histórii akýchkoľvek off road pretekov. Na pretekoch sa objavili aj motorky, tie sú totiž v Českom pohári samozrejmosťou a naši jazdci sa príležitosti okamžite chytili. Brezňan Belko sa stal najúspešnejším pretekárom v kategórii motoriek, keď zvíťazil v dvoch pretekoch. Škoda, že štartoval iba v slovenskej časti súťaže. Ujali sa však aj štvorkolky a už na ďalších pretekoch na Záhorí ich prišiel ešte väčší počet, čo bolo veľmi príjemným prekvapením. Pochopiteľne účasť pretekárov z Česka zvýšila atraktívnosť našich podujatí, no nie menej významným je fakt, že slovenskí jazdci dostali možnosť štartovať na českých pohárových pretekoch. Nazdávam sa, že hoci momentálne vyznieva úroveň off road pretekov pre českých jazdcov lepšie, kvalitou i technikou jazdy sú im Slováci vyrovnanými partnermi. Na čom súperi Organizátori zo Slovenského off road klubu v nasledujúcom ročníku Slovenského pohára nemienia korigovať nič z toho, čo bolo dosiahnuté. Naopak, z návrhu kalendára akcií pre rok 2004 sa dá vypozorovať, že zaradili ešte vyšší rýchlostný stupeň. Slovenský pohár je úzko prepojený s oficiálnymi majstrovstvami ČR, ktoré patria do kalendára Českomoravskej federácie motoristického športu. Ich súčasťou sú dve seriálové podujatia - 2. ročník Off road maratónu kategórií MOTO a AVT&Quad a 5. ročník Off road maratónu terénnych vozidiel. Jazdci oboch krajín budú môcť štartovať na všetkých pretekoch, zdôraznil Ľ. Liška a dodal: Na spoločnom podujatí v Šternberku, z jedenástich treťom v poradí, budú pretekári bodovať do českého majstrovstva, do Slovenského pohára a tiež do spoločného Česko-Slovenského pohára. Rovnakú trojkombináciu hodnotenia budú mať preteky v Považanoch 26. júna, na Záhorí 21. augusta a konečne 18. septembra v Bystřičke pri Valašskom Meziříčí. Juraj Jursa Slovenský pohár JG - IBC Holding Cup 2003 Poradie Posádka Automobil Trieda Body 1. Ďurdík/Turčan Toyota Seriové 97 2. Šoltész/Šoltészová Nissan Patrol Seriové 60 3. Froľa/Ferenčík ARO 240 Seriové 47 1. Molnár Szalai Suzuki Samurai Terénne do 2000 cm3 102 2. Orosz/Weiser Suzuki Samurai Terénne do 2000 cm3 100 3. Miškuf/Mokráňová Suzuki Vitara Terénne do 2000 cm3 34 1. Liška/Jančár Jeep Cherokee 4.0 Terénne nad 2000 cm3 76 2. Ďurečka/Medveď Nissan Patrol Terénne nad 2000 cm3 75 3. Igor Šajgal/Ivan Šajgal Jeep Wrangel Terénne nad 2000 cm3 48 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |