|
|||||||||||||||||
Utorok 2.Decembra 2003 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Chyby spôsobujú stratyPrieskum zameraný na spoľahlivosť obchodných aplikácií Podľa výsledkov prieskumu, ktorý sledoval spoľahlivosť obchodných aplikácií a vplyv ich výpadku na tržby vyplýva, že 82 % respondentov spojuje výpadok aplikácií s podstatnými stratami tržieb. Výsledky ukázali, že v posledných troch rokoch sa s výpadkom aplikácií stretlo 44 % respondentov, pričom 64 % z nich v dôsledku výpadku aplikácie utrpelo podstatnú stratu tržieb. Prieskum realizovala na zákazku spoločnosti Compuware agentúra Forrester Research a zúčastnilo sa ho 125 vrcholových pracovníkov z veľkých spoločností v USA a v Európe. Podľa prieskumu je najobvyklejším meradlom kvality aplikácie splnenie termínu dodávky projektu. Pri možnosti viac odpovedí označilo 82 % respondentov za hlavné meradlo posudzovania kvality aplikácie práve jej včasnú dodávku pri dodržaní rozpočtu. Potvrdzuje tak existenciu veľmi závažnej dilemy, pred ktorou firmy stoja. Tým je kompromis medzi včasnou dodávkou a spoľahlivosťou aplikácie. Pracovníci zodpovední za informačné technológie sú pod obrovským tlakom, aby zaistili dodávku veľmi zložitých podnikových aplikácií včas a pri dodržaní rozpočtu. Z obchodného pohľadu je tu však závažnosť negatívnych dopadov, aké môže mať implementácia chybnej aplikácie nielen na výnosy spoločnosti, ale aj na jej povesť, konkurencieschopnosť, podiel na trhu a ďalšie faktory, ktoré sú zásadné z hľadiska úspechu v podnikaní. Hlavným dôvodom implementácie aplikácií nedostatočnej kvality je podľa prieskumu nedostatok informácií alebo nedostatok správnych informácií. Nedostatočný prehľad ako hlavný dôvod, prečo sa aplikácie implementujú aj napriek problémom s kvalitou uviedlo 86 % respondentov. Respondenti sa zhodli, že hlavným cieľom v oblasti kvality je splnenie potrieb podnikania. Pri možnosti troch odpovedí 86 % respondentov uviedlo, že ich hlavným cieľom v oblasti kvality je práve splnenie požiadaviek podnikania. Pokiaľ mohli uviesť len jednu odpoveď, tak splnenie potrieb podnikania má najväčší vplyv na podnikanie podľa 63 % z nich. Nasledovali ďalšie dve hľadiská, a to spoľahlivosť (17 %) a dostupnosť a prevádzkyschopnosť aplikácií (10 %). Približne 60 % respondentov odpovedalo, že v oblasti vývoja aplikácií investovali do nástrojov pre testovanie kvality. Názory na efektívnosť týchto nástrojov vo vzťahu ku kvalite aplikácií sa líšili. Výrazné zlepšenie pozorovalo 24 %, len čiastočné zlepšenie 63 % a minimálne zlepšenie 13 % respondentov. Uvedené čísla potvrdzujú, že automatizácia je v súčasnosti pri dosahovaní kvality aplikácií dôležitá, ale nie zásadná. Podobné výsledky vykázala i oblasť zavedenia procesov pre zaistenie kvality. V 75 % organizácii existujú formálne procesy pre zaistenie kvality aplikácií. Viac než dve tretiny respondentov (69 %) však naznačilo, že v niektorých častiach podniku alebo dokonca v jeho väčšine sa tieto procesy dôsledne nedodržujú. Prieskum naviac ukázal, že väčšina firiem, kde došlo k chybe aplikácie a kde sú procesy pre zaistenie kvality zavedené, tieto procesy dôsledne nedodržuje. Z 36 spoločností, v ktorých za posledné tri roky došlo k chybe aplikácie, len 11 % tvrdilo, že každý v podniku tieto procesy neustále dodržuje. (jz) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |