Hospodársky denník
USD33,111 Sk
EUR41,163 Sk
CHF26,471 Sk
CZK1,267 Sk
  Utorok  23.Decembra 2003

Nový rok aj v nových obaloch

Doma sú jednotkou a na export ide 71 percent výrobkov

Hygienické papierové výrobky za 1,6 mld. Sk predá v tomto roku podľa predbežnej bilancie SHP Harmanec. Hospodársky výsledok pred zdanením predpokladá spoločnosť vo výške 59,5 mil. Sk a prevádzkový dosiahne hodnotu 86,5 mil. Sk. Na hospodárení spoločnosti sa nepriaznivo prejavilo zvýšenie cien energií a posilnenie slovenskej koruny oproti EUR, pretože firma väčšinu produkcie vyváža. Export tvorí 71 percent predaja a zvyšok umiestnili na domácom trhu. Najvyšší podiel na celkových tržbách, 58 percent, má toaletný papier, kým papierové vreckovky tvoria 22 percent. Desatina predaja pripadá na dublírované kotúče tissue papiera, 6,5 percenta na kuchynské utierky a zvyšok tvoria papierové obrúsky a tissue papier. Medzi tohtoročné najdôležitejšie investičné akcie patrí adaptácia budovy mechanických dielní na sklad hotovej výroby. Sprevádzkovanie novej linky na výrobu

kuchynských utierok

si totiž vyžiadalo väčšie priestory na skladovanie finálnych výrobkov. Nové investície smerovali aj do zlepšenia servisu pre odberateľov, čím firma splnila nevyhnutnú požiadavku obchodných reťazcov. Významnou akciou bolo aj sprevádzkovanie informačného kontrolingového systému, ktorý využijú už na rozhraní rokov v oblasti plánovania a vyhodnocovania. SHP Harmanec 525 zamestnancov s priemerným mesačným zárobkom bez zmluvných platov vo výške 13 177 Sk. V budúcom roku plánuje mať 478 zamestnancov, ktorých priemerná mesačná mzda bez zmluvných platov sa zvýši na 16 838 korún. Tržby z predaja vlastných hygienických papierových produktov predpokladá na úrovni 2,2 mld. Sk a hospodársky výsledok pred zdanením takmer za 46 mil. Sk. Prevádzkový hospodársky výsledok by mal dosiahnuť sumu 88,4 mil. Sk. Spoločnosť mieni preinvestovať 44,5 mil. Sk, napríklad na zlepšenie prevádzkovej spoľahlivosti technologických zariadení a dosiahnutie lepších kvalitatívnych parametrov vyrábaných produktov. Ako je známe, do obchodnej siete dodáva hygienické

papierové produkty

pod značkou Harmony. Za štyri roky sa táto značka postupne udomácnila, predovšetkým na slovenskom a českom trhu. Firma si uvedomuje, že v súlade s podnikateľskými zámermi a pripravovanými zmenami v rámci obchodu bude musieť po vstupe do EÚ prispôsobiť značku týmto zmenám. Preto pripravila zmenu obalového dizajnu a novým požiadavkám prispôsobila aj produktové portfólio. Novej grafike predchádzalo výberové konanie, do ktorého pozvali tri renomované grafické štúdiá zo Slovenska a jedno z Prahy. Grafici predložili deväť kreatívnych návrhov, ktoré dala firma otestovať na slovenskom a českom trhu. Teraz pokračuje testovanie technických možností potlače novej grafiky na polyetylénové a polypropylénové obaly u dodávateľa v Chemosvite a začiatkom budúceho roka uvedie firma na trh výrobky v nových obaloch. Koncom roka nimi už tradične potešila desiatky detských domovov a ústavov. Putovali napríklad do Detského centra v Ružomberku, Klubu priateľov detských domovov v Martine a malým pacientom v Detskom kardiocentre SR.

Peter Farárik

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.