Hospodársky denník
USD32,975 Sk
EUR41,151 Sk
CHF26,385 Sk
CZK1,265 Sk
  Utorok  30.Decembra 2003
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Čakanie právnej subjektivity

Spolupráca európskych manažérov sa dostala do novej etapy

Železnice SR sú od februára 2003 členom RailNetEurope (RNE). Ide o zoskupenie európskych manažérov infraštruktúry (MI), ktorých hlavným cieľom je prispieť k zjednodušeniu objednávacieho procesu tak medzinárodných, ako aj tuzemských trás jednotlivými dopravcami. Spomínaná organizácia RNE donedávna pracovala na princípe zmluvy o spolupráci, ktorou MI pristupovalo do tohto zoskupenia. Tretieho decembra 2003 sa však v Antverpách za účasti zástupcov ŽSR v RNE uskutočnilo ustanovujúce zasadnutie valného zhromaždenia už s oficiálnym menom - Združenie RailNetEurope - Združenie pre napomáhanie medzinárodnej dopravy na železničnej infraštruktúre. Na tomto významnom zasadnutí došlo k premene RNE zo zoskupenia spolupracujúcich MI na združenie s vlastnou právnou subjektivitou a novými orgánmi spoločnosti, ktorým je valné zhromaždenie a správna rada. Prezidentom sa na základe hlasovania prípravného výboru, ktorý do vzniku združenia plnil úlohu valného zhromaždenia, stal Dr. Nicola Mandarino. ŽSR sa tak stali jedným zo zakladajúcich členov nového RNE a predbehli tak napríklad svojich kolegov z Vyšehradskej štvorky. Združenie má v súčasnosti 21 členov, pričom začnúc 1. januárom 2004 vstupujú do RNE aj České dráhy a Slovinské železnice. Z hľadiska budúceho vývoja v medzinárodnej železničnej oblasti je ešte dôležité poznamenať, že združenie FTE - Forum Train Europe čaká v priebehu roku 2004 obdobná premena, a to na organizáciu s vlastnou právnou subjektivitou. Pritom bolo dohodnuté, že rok 2004 je posledným rokom, keď FTE združuje tak MI, ako aj dopravcov a zodpovedá za prípravu cestovného poriadku. Od roku 2005 by FTE malo združovať už iba dopravcov. Európske železničné prostredie sa tak definitívne delí na manažérov infraštruktúry a dopravcov ako nezávislé spolupracujúce subjekty.

Počasie

Dnes očakávame na väčšine Slovenska prevládanie mierne nepriaznivých účinkov počasia. Zvýšené sú ťažkosti pri ochoreniach pohybového systému. Častejšie sa môžu vyskytovať bolesti hlavy, jaziev a fantómové bolesti. Zhoršiť sa môže priebeh ochorení dýchacích ciest. Zvýšený je sklon k reumatickým ťažkostiam, ako aj k nervozite, predráždenosti, únave až depresii a k celkovým nepríjemným telesným a duševným pocitom. Nižšia je výkonnosť a koncentrácia.Zajtra predpokladáme pretrvávanie zdravotných ťažkostí u meteosenzitívnych ľudí.(zč)

n Dnes bude oblačno až zamračené a miestami slabý dážď najmä v západnej polovici územia. Na horách hranica sneženia stúpne asi na 1600 m. Najvyššia teplota 3 až 7 stupňov. Slabý premenlivý, v západnej polovici územia juhovýchodný až východný vietor 3 až 7, v nárazoch miestami okolo 12 m/s. Teplota vo výške 1500 m 2 stupne.Upozornenie: V noci a zrána sa pri daždi môže ojedinele vytvárať poľadovica.n V stredu bude prevažne zamračené a na mnohých miestach občasný dážď alebo dážď so snehom, asi od 1500 m sneženie. Nočná teplota 2 až -2, denná teplota 1 až 5 stupňov.n Vo štvrtok bude veľká oblačnosť až zamračené a na mnohých miestach prehánky, aj v nížinách postupne snehové. Cez deň čiastočné zmenšovanie oblačnosti. Nočná teplota 0 až -4, denná teplota -3 až 1 stupeň.n Slnko vyjde zajtra o 7.41 a zapadne o 16.06 hod.

Amsterdamzamračené3
Aténydážď12
Belehradzamračené7
Berlínzamračené1
Bratislavadážď5
Bruseloblačno1
Budapešťdážď4
Bukurešťzamračené0
Frankfurtzamračené0
Helsinkioblačno-1
Istanbulzamračené10
Kodaňdážď2
Kyjevdážď2
Lisabonslnečno15
Londýnzamračené3
Madridpolooblačno8
Moskvaoblačno2
Oslooblačno-2
Parížpolooblačno3
Prahadážď1
Rímdážď10
Sofiadážď0
Štokholmoblačno1
Varšavadážď3
Viedeňdážď4
Záhrebdážď6
Ženevadážď2

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.