|
|||||||||||||||||
Utorok 9.Decembra 2003 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prepravcovia sa už naplatiaNa nemeckých cestách im poriadne siahnu do firemného rozpočtu Nemecká firma Toll Collect v uplynulých týždňoch začala s úvodnou fázou prvého elektronického systému na výber mýta na nemeckých diaľniciach, ktoré budú v závislosti od počtu odjazdených kilometrov povinne platiť domáce i zahraničné nákladné autá s hmotnosťou nad 12 ton. Výška mýtneho bude závisieť od počtu náprav, emisií škodlivých látok a prvýkrát aj od množstva najazdených kilometrov. Platiteľmi týchto poplatkov budú dopravcovia, špeditéri a logistici. Výška mýta bude 9 až 12 centov na kilometer. Kto viac najazdí, ten bude aj viac platiť. Po posúdení technických kritérií prevádzkovania elektronického systému nezávislou expertnou skupinou nemecký Spolkový úrad pre nákladnú dopravu vydá predbežné rozhodnutie o spustení elektronického systému na výber mýtneho, zatiaľ však nekonkretizovalo dátum sfunkčnenia systému, ani prvý deň výberu mýtneho. Domáci či zahraniční používatelia nemeckých diaľnic budú mať tri možnosti prístupu k mýtnemu systému: automatické zavedenie prostredníctvom príslušného prístroja zabudovaného v aute, ďalej napojenie sa na internet alebo na jeden z 3500 terminálov. Ten používateľ cestnej siete, ktorý pôjde po diaľnici iba zriedka alebo jednorazovo formou tranzitu, sa bude môcť vďaka komunikácii s operátorom zapojiť cez internet alebo si môže kúpiť lístky na termináli. Sieť terminálov bude inštalovaná na čerpacích staniciach, v autoparkoch a na odpočívadlách. Cestná sieť, podliehajúca v Nemecku spoplatneniu, predstavuje 12 000 km spolkových diaľnic, 2213 diaľničných privádzačov a 251 krížení diaľnic. Jozef Kunik |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |