|
|||||||||||||||||
Piatok 28.Februára 2003 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Počúvajú hlas svojich klientovBytová výstavba zaznamenala na Slovensku po roku 1989 prudký pokles, pretože štát prestal vyčleňovať dostatok finančných prostriedkov na výstavbu bytov. Vytvoril sa tým priestor na vstup špecializovaných stavebných sporení aj na Slovensko. Ešte v novembri 1992 vstúpila na náš trh Prvá stavebná sporiteľňa (PSS), a. s. Nedávno tak zavŕšila desiaty rok úspešného fungovania na slovenskom trhu stavebného sporenia. Za uplynulých 10 rokov PSS, a. s., získala takmer 76-percentný podiel na trhu a podielom 55 % na celkovom financovaní bývania v SR sa zaradila k tým spoločnostiam, ktoré výrazne prispievajú k oživeniu bytovej výstavby u nás. Vo vedení PSS, a. s., došlo od 1. januára 2003 k zmene, keď na post člena predstavenstva zodpovedného za marketing a odbyt nemecký akcionár, Bausparkasse Schwäbisch Hall, nominoval Ing. Ericha Feixa, s ktorým sme diskutovali o prvých skúsenostiach z práce v PSS, a. s. Ako možno hodnotiť výsledky nielen uplynulého roka, ale aj celého 10 ročného pôsobenia PSS, a. s., na Slovensku? - - V Nemecku má stavebné sporenie dlhoročnú tradíciu a prakticky každý ho berie ako normálnu súčasť života. Slovensko bolo prvou postkomunistickou krajinou, kde sa začalo so stavebným sporením. Myslím si, že úspešné výsledky 10-ročnej existencie PSS, a. s., sú jednoznačné, veď PSS, a. s., poskytla na podporu bývania za toto obdobie až 78,5 mld. Sk. Len v uplynulom roku sme poskytli na podporu bývania 12,4 mld. Sk. Napríklad začiatkom februára 2003 sme dosiahli už hranicu milión zmlúv. Verím, že na konci budúceho roka dosiahneme ďalšiu hranicu, a to 100 miliárd korún, ktoré sme poskytli na podporu bývania na Slovensku. Ste špičkovým odborníkom v oblasti stavebného sporenia. Akú filozofiu vyznávate z pohľadu popredného manažéra PSS, a. s., v oblasti marketingu. - Pre mňa i pre spolupracovníkov je veľmi dôležité, aby sme počúvali hlasy našich klientov, ich reakcie a želania. Rovnako pozorne sledujeme aj vývoj Slovenska a súčet týchto informácií sa potom prejavuje v konkrétnych aktivitách Prvej stavebnej sporiteľne, a. s. Ako stavebná sporiteľňa by sme mali byť prvým pomocníkom, aby si ľudia mohli zabezpečiť svoje bývanie. Sme akýmsi katalyzátorom, aby si ľudia dokázali aj s účinnou pomocou štátu našetriť potrebné peniaze na vyriešenie bývania. Prvá stavebná sporiteľňa, a. s., získala dobré meno nielen v Európe, ale navštevujú vás delegácie so žiadosťou o konzultácie aj z iných krajín sveta. - Bausparkasse Schwäbisch Hall, odkiaľ pochádzam, sa v tejto oblasti veľmi angažuje. Sú akcionármi na Slovensku, v Česku, Maďarsku, vedú sa rozhovory s Rumunskom, pred štartom stavebného sporenia sú v Číne, rozhovory boli aj v Kazachstane atď. Avšak je lepšie, keď si začínajúce krajiny priamo namieste pozrú podmienky a rozvoj stavebného sporenia v krajine s podobnou ekonomikou, akú majú oni. Preto sme odporúčali, aby si systém stavebného sporenia pozreli na Slovensku a myslím si, že lepší príklad sme záujemcom nemohli poskytnúť. Dôležitú úlohu pri stavebnom sporení zohráva aj štátna prémia. Napríklad v Česku sa jej výška za 9 rokov prakticky nezmenila, avšak u nás dochádza často k jej zmene, k znižovaniu. - Nie je to šťastné riešenie, pretože je to produkt, ktorý sa zakladá na určitej dlhodobosti, nie je to produkt jedno- či dvojdňový. Cyklus stavebného sporenia trvá šesť rokov a nie je preto efektívne, aby sa za toto obdobie menila štátna prémia aj viackrát. Meniť zmluvy nie je príjemné ani klientom a prináša nám to veľa miliónov nákladov navyše, pretože musíme vyrábať rôzne nové formuláre, podklady, inštrukcie, školiace materiály atď. Čo všetko vás ešte čaká do konca roka? - Nechcem hovoriť o nejakých nesplniteľných víziách ani len o kvantite, skôr zdôrazním, že chceme jednoznačne našu prácu ešte skvalitniť, zjednodušiť obchod a priniesť klientom lepšie poradenstvo a zrýchliť mnohé procesy, ktoré v našej banke robíme. Nepochybujem, že sa to pozitívne prejaví aj na spokojnosti našich klientov, čo je naším prioritným cieľom. Jozef Kunik |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |