|
|||||||||||||||||
Piatok 28.Februára 2003 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poučenie z fámyVÚB dosiahla v roku 2002 zisk 1,7 mld. Sk, čo bol oproti roku 2001 nárast takmer o 20 %. VÚB tiež zaznamenala rekordnú výšku prevádzkového zisku 2,5 mld. Sk. Vo februári 2003 banka dosiahla historicky najvyšší objem primárnych vkladov 125 mld. Sk. Ukazovatele banky odrážajú vstup nového investora, ktorým je najväčšia talianska banková inštitúcia IntesaBci. Popredné umiestnenie VÚB na slovenskom finančnom trhu dokumentuje aj jej 22-percentný podiel na hodnote primárnych vkladov a 14-percentný podiel na poskytnutých úveroch klientom. Napriek týmto pozitívnym výsledkom vznikla v minulom týždni vo viacerých mestách južného Slovenska fáma o problémoch banky, ktorej dôsledkom boli vyššie výbery v porovnaní s dlhodobým priemerom. Začiatkom tohto týždňa doznievali v niektorých oblastiach severného a východného Slovenska. Z pracovníkov viacerých pobočiek sa stali takpovediac osvetoví pracovníci, ktorí vysvetľovali klientom, že ich znepokojenie je neodôvodnené. Aj vďaka pôsobeniu celého radu odborníkov z finančnej sféry došlo k relatívnemu upokojeniu klientov VÚB. Je fakt, že VÚB v pondelok podala trestné oznámenie na neznámeho páchateľa za šírenie poplašnej správy. V minulosti tak učinila aj iná banka, ale páchateľ nebol identifikovaný. Inak tomu nebude ani v tomto prípade a VÚB bude musieť analyzovať, prečo takej fáme uverila časť jej klientov. Vo vyhlásení banky zo stredy sa hovorí, že o výbery žiadali predovšetkým starší ľudia, klienti s nižším vzdelaním a pochádzajúci z menších miest a obcí. Takáto charakteristika znepokojených klientov však naznačuje aj to, že pôsobenie VÚB na nich je V minulosti padli viaceré banky a sú v živej pamäti niekoľko desaťtisícov ich klientov. Prinajmenej jednou z úspešných už zatriasla obdobná fáma. Následné opatrenia vo vnútri banky potom smerovali aj k tomu, aby sa citeľne zlepšeniu práce s klientom a vôbec s verejnosťou. Azda sa VÚB poučí z minulých bankových epizód a histórie. Aj preto, že k zvládnutiu situácie pomohla v niektorých pobočkách trebárs aj podmienka o nahlasovaní výberu nad 100-tisíc Sk deň vopred či podmienky rušenia termínovaných vkladov, teda VÚB má ďalej niekoľko znepokojených klientov. Fámy o problémoch akékohoľvek subjektu, tobôž vo finančnom sektore, sú nebezpečné, avšak najväčšou ochranou proti nim je priaznivé ovzdušie v spoločnosti a pestovaný vzťah s klientom. Karol Vlk |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |