![]() |
|
||||||||||||||||
Piatok 28.Marca 2003 |
|
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tlačiarne už na trhuDell sa chce presadiť cenami Americký výrobca osobných počítačov Dell Computer začína ponúkať vlastnú značku počítačových tlačiarní a atramentových zásobníkov. Rozšíril tak súboj o pozíciu svetovej počítačovej jednotky so skupinou Hewlett-Packard o lukratívny segment tlačiarní. Dell, ktorý vlani prenechal prvé miesto v predaji osobných počítačov spoločnosti Hewlett-Packard rozšírenej o Compaq, začína prijímať objednávky na svoje nové atramentové a laserové tlačiarne a atramentové a tonerové kazety. Pre Dell bude tieto zariadenia vyrábať firma Lexmark International. Dell začne predávať jeden model atramentovej tlačiarne a tri typy laserových tlačiarní za konkurencieschopné ceny, teda lacnejšie ako iné firmy. Nižšími cenami chce narušiť dominantné postavenie spoločnosti HP. Tá má na trhu tlačiarní podiel takmer 60 % a vlani predala viac ako 260 miliónov týchto prístrojov. Šéf zobrazovacej divízie Dell Tim Peters sľúbil, že firma zákazníkom uľahčí používanie tlačiarní, pretože vytvorila systém doplňovania náplne prostredníctvom siete. Tlačiareň v ňom sama upozorní na nízky stav náplne a ponúkne používateľovi objednávku cez internet. Dell doteraz predával tlačiarne od spoločností HP, Lexmark a ďalších výrobcov. Vlani v lete sa však vzťahy medzi Dell a HP zhoršili, pretože šéfovia Dell dali najavo, že firma chce ísť na trh so svojou vlastnou značkou. Dell tak vstupuje na trh tlačiarní po viac ako dvojročnom prepade globálneho technologického trhu. Cieľom spoločnosti je rozšíriť záber aktivít z osobných počítačov, kde vládnu príliš silné cenové tlaky, o výnosnejšie oblasti ako počítačové služby, vreckové počítače alebo sieťové zariadenia. (ČTK) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |