Ani v Belgicku, respektíve v Bruseli sa nevyhnete všadeprítomnej vojne v Iraku. Najnovšie informácie o konflikte na vás doslova skáču zo stránok novín či z televíznych obrazoviek. Podobne je to cítiť aj v Európskom parlamente (EP), kde platia sprísnené bezpečnostné opatrenia. Napriek všetkému dve hlavné diskutované témy v Bruseli sú: piatková dohoda ministrov dopravy členských krajín EÚ a dnešné oficiálne prevzatie vojenskej misie v Macedónsku Európskou úniou.
Vzájomnej dohode o úplnej liberalizácii nákladnej železničnej dopravy predchádzali silné protesty odborov. Ministri napokon hlasovali za takzvaný druhý železničný balík, ktorý predpokladá najneskôr do marca roku 2008 zavedenie rozsiahlej konkurencie pre nákladnú dopravu v rámci každej krajiny únie. Okrem toho sa ministri zhodli na vyrovnaní technických štandardov a zavedení európskeho preukazu pre vodičov lokomotív.
Francúzsko vzhľadom na protesty domácich odborov požadovalo spolu s Belgickom a Luxemburskom ďalšie výnimky pre národné bezpečnostné pravidlá. Ostatné krajiny EÚ však tento návrh prehlasovali, pretože ako uviedol nemecký minister dopravy Manfred Stolpe, liberalizácia nákladnej dopravy nesmie podľahnúť žiadnemu tlaku.
V tieni irackej vojny sa dnešok stane pre Európsku úniu významným dňom. Napriek hlbokým rozporom, ktoré v radoch členských krajín tento konflikt spôsobil, prevezme EÚ od Severoatlantickej aliancie prvýkrát vo svojej histórii velenie nad vojenskou misiou, konkrétne nad misiou v Macedónsku. Tento krok znamená začiatok spoločnej európskej bezpečnostnej a obrannej politiky. Zatiaľ šesťmesačná misia pod názvom Concordia je nielen testom pre úniu, ale ako vyhlásil jeden z vysokých predstaviteľov EÚ, je tam stále veľa roboty... Misia je dôležitá aj preto, že sa o bezpečnostnej politike prestalo v rámci EÚ iba debatovať a podnikajú sa praktické opatrenia, čo je vzhľadom na súčasnú celosvetovú politickú situáciu významný úspech.
Dnes očakávame na väčšine Slovenska prevládanie mierne nepriaznivých účinkov počasia. Zvýšené sú ťažkosti pri ochoreniach pohybového systému. Častejšie sa môžu vyskytovať bolesti hlavy, jaziev a fantómové bolesti. Zhoršiť sa môže priebeh ochorení dýchacích ciest. Zvýšená je náchylnosť k reumatickým ťažkostiam, ako aj nervozite, predráždenosti, únave až depresii a k celkovým nepríjemným telesným a duševným pocitom. Nižšia je výkonnosť a koncentrácia.Zajtra predpokladáme ústup zdravotných ťažkostí u meteosenzitívnych ľudí. (zč)n Dnes bude spočiatku veľká oblačnosť a na mnohých miestach prehánky, možné búrky. V priebehu dňa od západu vyjasňovanie. Najvyššia denná teplota 12 až 17, na severe okolo 10 stupňov. Severozápadný až severný vietor zosilnie na 4 až 8 m/s, na juhozápade a východe v nárazoch prechodne okolo 15 m/s. Teplota na horách vo výške 1500 m poklesne na nulu. n V utorok bude jasno až polojasno, zrána v údoliach ojedinele hmla. Najnižšia nočná teplota -1 až -5, v dolinách miestami okolo -7, najvyššia denná teplota 13 až 17, na severe okolo 11 stupňov. V stredu bude jasno až polojasno, cez deň od juhozápadu pribúdanie oblačnosti. Najnižšia nočná teplota 2 až -2, na juhozápade okolo 5, najvyššia denná teplota 15 až 19 stupňov. n Slnko vyjde zajtra o 6.31 a zapadne o 19.21 hod.
Odber plynu
Na dnešný deň platí v rozvodnej sústave zemného plynu odberový stupeň č. 3 a vykurovacia krivka č. 1.Tlak
Údaje o priemernom barometrickom tlaku v kPa za 27. 3. 2003: Bratislava 100,46, Sliač 98,54, Košice 99,54, Poprad 94,10, za 28. 3. 2003: Bratislava 99,98, Sliač 98,03, Košice 99,04, Poprad 93,60, za 29. 3. 2003: Bratislava 99,75, Sliač 97,65, Košice 98,65, Poprad 93,27.Údaje poskytuje SPP.