Hospodársky denník
USD37,939 Sk
EUR41,253 Sk
CHF27,95 Sk
CZK1,292 Sk
  Utorok  1.Apríla 2003
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Prvotriedne médium

Najprv príde ponukový list. V ňom sa potenciálny vystavovateľ dozvie o davoch záujemcov pred dverami organizátora, o pripravovanej veľkolepej reklame a zástupoch nedočkavých návštevníkov z radov obchodníkov i spotrebiteľov.

S blížiacim sa termínom spľasnú sľuby ako bubliny a ak sa veľtrh či výstava vôbec koná, nuž neraz v malom komornom kruhu vystavovateľov a návštevníkov. Veď kto má vraj peniaze na lepšiu reklamu a propagáciu, čo by ešte tie naše firmy a firmičky nechceli. Pravda, česť veľtrhom výnimkám, keď podnik môže napokon ľutovať, že sa na akcii nezúčastnil a rýchlo sa pripravovať na ďalší ročník. Našťastie, dnes si už väčšina slovenských firiem a spoločností vyberá svoju prezentáciu za hranicami veľmi starostlivo a cielene. Aj organizáciu, ktorá mu účasť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách zabezpečuje technicky. Pretože aj tu platí, že ich služby musia byť šité skutočne na mieru toho-ktorého vystavovateľa.

Veľtrhy boli vždy účinným prostriedkom marketingu. Ich silnou stránkou je priamy styk medzi podnikom ponúkajúcim výrobky či služby a zákazníkom, ktorý ich potrebuje. Zákazníci prichádzajú na veľtrhy a výstavy z vlastnej vôle, aby sa oboznámili s podnikmi a ich ponukou. Význam veľtrhov spočíva okrem iného v tom, že u zákazníkov priamo vzbudzuje potrebu kúpiť si ten či onen výrobok, alebo službu. Podľa výsledkov prieskumu uskutočneného firmou Suomen Gallup sa veľtrhy pri ovplyvňovaní výberu v prípade väčších nákupov zaraďujú hneď na druhé miesto za diskusie s kolegami.

Je prirodzené, že veľtrhy majú konkurentov v iných prostriedkoch marketingu. Cena kontaktu medzi firmou a zákazníkom, nadviazaná prostredníctvom veľtrhu, je v porovnaní s inými médiami výhodná. Pri správne zvolenej stratégii sú veľtrhy najaktívnejšou súčasťou marketingovej kampane.

Počasie

Očakávame ústup zdravotných ťažkostí podmienených počasím a zväčša priaznivý vplyv počasia na meteosenzitívnych ľudí. Nie je podstatnejšia fyzická ani psychická záťaž, počasie pôsobí skôr pozitívne na telesnú aj duševnú výkonnosť a koncentráciu. Osoby so srdcovo-cievnymi ochoreniami by však nemali preceňovať svoje sily a mali by sa vyhýbať nezvyčajnej námahe a stresovým situáciám. Vegetatívne labilní ľudia s nízkym tlakom krvi majú náchylnosť na bolesti hlavy, často migrenózneho pôvodu, a na mierne pocity závratu.Zajtra predpokladáme zvýšenie nepriaznivých vplyvov počasia na meteosenzitívnych ľudí, ktoré budú len slabé, až miernej intenzity.(zč)

n Dnes bude jasno až polojasno. Miestami prechodne oblačno a ojedinele prehánky. Najvyššia teplota 7 až 12 stupňov, na juhozápade 12 až 15 stupňov. Juhovýchodný až južný, na východe spočiatku severný vietor 2 až 6 m/s. Teplota na horách vo výške 1500 m 0 stupňov.n V stredu bude v noci malá, cez deň od západu veľká oblačnosť až zamračené a na mnohých miestach prehánky alebo občasný dážď. Veterno. Nočná teplota 5 až 1 stupeň, v dolinách okolo -2, denná teplota 8 až 12, na severe okolo 5 stupňov. Vo štvrtok bude prevažne veľká oblačnosť s prehánkami, asi od 1000 m snehové. Nočná teplota 4 až 0, v údoliach miestami slabý mráz, denná teplota 6 až 10, na severe okolo 3 stupne.n Slnko vyjde zajtra o 5.29 a zapadne o 19.22 hod.

Amsterdamdážď10
Aténydážď15
Belehradpolooblačno11
Berlínoblačno14
Bratislavapolojasno13
Bruseldážď12
Budapešťoblačno11
Bukurešťdážď8
Frankfurtpolooblačno16
Helsinkidážď8
Istanbuldážď7
Kodaňzamračené11
Kyjevprehánky4
Lisabonoblačno17 
Londýndážď10
Madridpolojasno18
Moskvapolojasno7
Osloprehánky5
Paríždážď15
Prahaoblačno12
Rímpolooblačno17
Sofiajasno8
Štokholmdážď10
Varšavaoblačno5
Viedeňoblačno13
Záhrebjasno10
Ženevajasno16

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.