|
|||||||||||||||||
Utorok 15.Apríla 2003 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Šestnásť okruhov k víťazstvuPrológ SP pretekov terénnych vozidiel JG - IBC Holding Cup Úvodnými pretekmi počas uplynulého víkendu odštartoval na východe Slovenska v Radaticiach 1. ročník 6-dielneho seriálu Slovenského pohára vytrvalostných pretekov terénnych vozidiel (off road) 2003. Keď v piatok kolóna offrouďákov dorazila do mesta Svidník, čakali už na pretekárov a ich automobily zvedavé deti z detského domova, ktoré na námestie pred Centrum voľného času pozvali všetkých svojich rovesníkov zo Svidníka. V kronike domova spoločne napísali: Prišli sme, videli sme, páčilo sa nám. Sobota však už bude pre organizátorov prvých pretekov 1. ročníka Slovenského pohára vytrvalostných pretekov terénnych vozidiel JG - IBC Holding Cup 2003 organizovaných pod záštitou Slovenského Off road Klubu, zapísaná výraznými písmenami do histórie Radatíc. Neveľká obec, pár kilometrov južne od Prešova a hlavný organizátor podujatia spoločnosť CD Motor Český Dub, privítala pretekárov sériových terénnych áut, ale najmä špeciálnych vozidiel na náročnej, približne päť a pol kilometra dlhej trati. Vytrvalý dážď v prvej polovici minulého týždňa a vytrvalé mrholenie ešte aj v piatok na obed rozmočili povrch a do bodky naplnili tušenie - prudké zjazdy, ako aj náročné stúpania dali posádkam pekne zabrať. Gejzíry vody a blata boli atrakciou pre takmer päťtisíc divákov, veď aj na prvý pohľad neškodné prejazdy plytkým blatistým terénom spôsobovali posádkam problémy pri nesprávnom spôsobe jazdy. K slovu sa dostali aj tri traktory v úlohe vyslobodzovacích záchrancov. V triede špeciálov potvrdili ambície favoritov Juraj Pecho - Peter Szkokan, ktorí ešte pred pretekmi vyhlasovali, že prišli vyhrať, tak verili sebe aj svojej Toyote RAV4, v triede s objemom motora do dvoch litrov a ich želanie sa stalo skutkom. Tomáš Ďurečka a Jaroslav Medveď na svojom špeciálne upravenom Nissane Patrol odjazdili 16 okruhov, čo im stačilo na prvenstvo v triede nad dva litre. Pre sériové mašiny bol dosiahnutý čas iba druhoradý, pretože až v prípade rovnosti bodov pri nasledujúcej jazde rovnomernosti by rýchlejší čas rozhodol o lepšom umiestnení. Jazda rovnomernosti, pri ktorej posádky štartovali po jednej minúte, znamenala odjazdiť na trati tri kolá. Každému sa zaznamenal čas v prvom kole a rozdiel oproti tomuto etalónu každej posádky sa porovnával v nasledujúcich dvoch kolách. Najmenší rozdiel časov znamenal najmenej trestných bodov a víťazstvo. Najviac sa darilo posádke Michal Ďurdík, Filip Turčan na vozidle ARO 461 s dvanástimi trestnými sekundami. Výsledky - špeciálne terénne automobily - trieda do 2000 cm3: 1. Pecho, Szkokan (Toyota RAV4) 3:00:41,580 (21 kôl), 2. Orosz, Weiser (Suzuki Samurai) 3:01:20,490 (19), 3. Molnár, Szalai (Suzuki Samurai) 3:03:47,210 (19), trieda nad 2000 cm3: 1. Ďurečka, Medveď (Nissan Patrol) 3:05:32,240 (16), 2. Baboľ, Kupec (Suzuki Samurai 1,9 TD) 3:01:44,430 (7), 3. Liška, Jančár (Jeep Cherokee) 1:20:17,630 (4), sériové terénne automobily: 1. Ďurdík, Turčan (ARO 461) 20 b., 2. Froľa, Ferenčík (ARO 240) 15, 3. Šoltés, Miškuf (Nissan Patrol) 12, trieda Open: 1. Lučanič (Moto KTM 250 EXC), 2. Janošík (Polaris Scrambler). (do) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |