Hospodársky denník
USD37,194 Sk
EUR40,98 Sk
CHF27,223 Sk
CZK1,293 Sk
  Piatok  25.Apríla 2003
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Prvotriedne médium

Najprv príde ponukový list. V ňom sa potenciálny vystavovateľ dozvie o davoch záujemcov pred dverami organizátora, o pripravovanej veľkolepej reklame a zástupoch nedočkavých návštevníkov z radov obchodníkov i spotrebiteľov.

S blížiacim sa termínom spľasnú sľuby ako bubliny a ak sa veľtrh či výstava vôbec koná, nuž neraz v malom komornom kruhu vystavovateľov a návštevníkov. Veď kto má vraj peniaze na lepšiu reklamu a propagáciu, čo by ešte tie naše firmy a firmičky nechceli. Pravda, česť veľtrhom výnimkám, keď podnik môže napokon ľutovať, že sa na akcii nezúčastnil a rýchlo sa pripravovať na ďalší ročník. Našťastie, dnes si už väčšina slovenských firiem a spoločností vyberá svoju prezentáciu za hranicami veľmi starostlivo a cielene. Aj organizáciu, ktorá mu účasť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách zabezpečuje technicky. Pretože aj tu platí, že ich služby musia byť šité skutočne na mieru toho-ktorého vystavovateľa.

Veľtrhy boli vždy účinným prostriedkom marketingu. Ich silnou stránkou je priamy styk medzi podnikom ponúkajúcim výrobky či služby a zákazníkom, ktorý ich potrebuje. Zákazníci prichádzajú na veľtrhy a výstavy z vlastnej vôle, aby sa oboznámili s podnikmi a ich ponukou. Význam veľtrhov spočíva okrem iného v tom, že u zákazníkov priamo vzbudzuje potrebu kúpiť si ten či onen výrobok, alebo službu. Podľa výsledkov prieskumu uskutočneného firmou Suomen Gallup sa veľtrhy pri ovplyvňovaní výberu v prípade väčších nákupov zaraďujú hneď na druhé miesto za diskusie s kolegami.

Je prirodzené, že veľtrhy majú konkurentov v iných prostriedkoch marketingu. Cena kontaktu medzi firmou a zákazníkom, nadviazaná prostredníctvom veľtrhu, je v porovnaní s inými médiami výhodná. Pri správne zvolenej stratégii sú veľtrhy najaktívnejšou súčasťou marketingovej kampane.

Počasie

Na našom území očakávame pretrvávanie priaznivých vplyvov počasia na meteosenzitívnych ľudí. Výraznejšie sa môžu znížiť ťažkosti u pacientov s ochoreniami pohybového systému, predovšetkým u reumatikov. Mierne sa zvyšuje telesná a duševná výkonnosť, schopnosť sústredenia a pohotových reakcií. Je sklon k vyššej pulzovej frekvencii. Meteosenzitívni, vegetatívne labilní ľudia s nízkym tlakom krvi môžu reagovať náchylnosťou na bolesti hlavy, zväčša migrenózneho pôvodu, a na mierne pocity závratu.Zajtra predpokladáme zníženie priaznivého vplyvu počasia.

(zč)

n Dnes bude polojasno. Miestami časom zväčšená oblačnosť a na severe a východe lokálne prehánky, inde len ojedinele. Najvyššia teplota 16 až 20, na severe okolo 13 stupňov. Severný vietor 3 až 6 m/s. Teplota vo výške 1500 m 5 stupňov.n V sobotu bude polooblačno, časom až oblačno a ojedinele slabé zrážky. Nočná teplota 8 až 4, v dolinách okolo 2 stupňov, denná teplota 18 až 22, na severe okolo 15 stupňov. V nedeľu bude veľká oblačnosť až zamračené a na mnohých miestach dážď alebo prehánky, lokálne aj búrky. Nočná teplota 10 až 6, denná 11 až 15, na juhu západného a stredného Slovenska okolo 17 stupňov.n Slnko vyjde zajtra o 5.40 a zapadne o 19.52 hod.

Amsterdamdážď16
Atényoblačno20
Belehradoblačno18
Berlínpolooblačno19
Bratislavapolooblačno20
Bruseloblačno17
Budapešťoblačno19
Bukurešťjasno20
Frankfurtpolooblačno21
Helsinkipolooblačno9
Istanbuloblačno17
Kodaňpolooblačno17
Kyjevoblačno15
Lisabonoblačno20
Londýndážď17
Madridslnečno19
Moskvaprehánky9
Oslojasno16
Parížprehánky16
Prahajasno17
Rímoblačno22
Sofiaoblačno15
Štokholmjasno13
Varšavaoblačno14
Viedeňpolojasno18
Záhrebpolooblačno18
Ženevaslnečno20

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.