Hospodársky denník
USD37,203 Sk
EUR40,936 Sk
CHF27,253 Sk
CZK1,297 Sk
  Pondelok  28.Apríla 2003
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Stihnú to pred dovolenkami

Most cez rieku Bodrog zracionálni využitie železničnej prepravy

Železničný most v kilometri 30,5 na traťovom úseku Streda nad Bodrogom - Slovenské Nové Mesto, ktorý postavili v roku 1950, je dnes už minulosťou. Aj preto je od 3. júna 2002 na osemkilometrovom úseku medzi spomínanými stanicami doprava obmedzená iba na jednu koľaj. V tomto období už v Strede nad Bodrogom finišujú práce na dostavbe nového moderného mosta. Starý most v pôvodnom stave nevyhovoval bezpečnosti železničnej prevádzky a

stal sa prekážkou

pre plynulú železničnú dopravu. Svojím šírkovým usporiadaním nevyhovoval ani požiadavkám vyplývajúcim z avizovanej modernizácie trate pre vysoké rýchlosti. Keďže trať Čierna nad Tisou - Žilina sa má zrekonštruovať na prevádzkovú rýchlosť 160 km/h, prestavba mostného objektu sa tak stala nutnosťou. Hlavným dodávateľom diela sú Hutné montáže Slovakia Košice. „Prestavba mosta pokračuje plánovaným tempom, aj keď na takejto náročnej a špecifickej stavbe dokáže postup stavbárov znepríjemniť či skomplikovať nejeden prírodný faktor. Voda je jedným z nich a práve tá v uplynulých dňoch prerušila stavebné práce,“ informuje o situácii na dostavbe mosta Ing. Ján Husák, vedúci oddelenia stavieb železničného spodku z Odboru železničných tratí a stavieb GR ŽSR. Nový most bude vylepšený aj z vodohospodárskeho hľadiska, pretože pôvodné trojpoľové premostenie bude nahradené dvojpoľovým rovnakého rozpätia. Jeho vzhľad zlepšia aj priehradové symetrické konštrukcie so vzdušnými hlavnými nosníkmi. Jedna

oceľová konštrukcia

je už hotová a v súčasnosti sa montuje druhá, ktorá sa bude pohybovať po zásuvnej dráhe najprv pozdĺžne a čiastočne aj priečne. Dokončenie priečneho zasúvania je podmienené ukončením ďalšej potrebnej opory. Nový most si vyžaduje jeden pilier a dve opory nazvané podľa smerov trate ako košická a čierňanská.

„Čierňanská opora a pilier v inundačnom území Bodrogu sú už dokončené a dokončenie košickej opory spomalil vysoký stav vodnej hladiny Bodrogu. Súčasne so spomínanými prácami postupuje aj montáž oceľovej konštrukcie pre pole číslo 1,“ upresňuje Ing. Ján Rybka z Odboru železničných stavieb GR ŽSR, ktorý na stavbe vykonáva stavebný dozor. Realizátorov čaká niekoľko dôležitých pracovných postupov. V najbližšom čase pôjde o dokončenie výstavby košickej opory, potom v závere sa na obidvoch oporách postavia prechodové dosky. V ďalšej fáze to bude izolácia vnútornej strany koryta koľajového lôžka a, samozrejme, nie menej dôležitý ochranný protikorózny náter oceľových konštrukcií. V konečnom štádiu sa zriadi trolejové vedenie. Po ich dokončení pripravia zaťažovaciu skúšku, ktorá pozostáva z dynamickej a statickej fázy. Po jej vyhodnotení a ukončení hlavnej prehliadky sa za účasti Štátneho dráhového úradu už definitívne môže obnoviť prevádzka na novom moste. Stavebné práce na východe Slovenska v povodí Bodrogu sú v plnom prúde a veľa pracovných postupov je už pred ukončením. Vzhľadom na

nepretržitú výluku

koľaje číslo 2, najmä v snahe o jej racionálne využitie, sa na medzistaničnom úseku medzi Slovenským Novým Mestom a Stredou nad Bodrogom vykonávajú aj práce spojené s obnovou trate. Okrem toho zamestnanci Mostného obvodu Košice opravujú a rozširujú aj šesť mostných objektov. Pracovníci hlavného dodávateľa stavby (Hutné montáže Slovakia), aj napriek sťaženým poveternostným podmienkam vyvíjajú maximálne úsilie na včasné ukončenie stavby. Predpokladaný termín ukončenia prestavby mosta a úpravy terénu je koniec tohto roka, avšak dopravná prevádzka po novom moste sa plánuje už koncom prvého polroka.

Počasie

Na našom území očakávame zväčša pozitívny vplyv počasia na pacientov so srdcovo-cievnym postihnutím. Zvyšovanie tonusu u vegetatívne labilných osôb s nízkym tlakom krvi, ktoré môžu byť výkonnejšie a aktívnejšie. Intenzívnejšie sú ťažkosti pri ochoreniach pohybového systému, najmä reumatického pôvodu. Častejšie sa môžu vyskytovať bolesti hlavy, výraznejšie pri ochoreniach krčnej chrbtice. Zvýšený je sklon k depresívnym stavom, prípadne k vyššiemu tlaku krvi. Zhoršiť sa môže priebeh ekzematóznych kožných ochorení. Zajtra predpokladáme, že budú ťažkosti podmienené počasím pretrvávať.(zč)

n Dnes bude oblačno až zamračené. Na severe a východe miestami občasný dážď, inde zrážky iba ojedinele. Najvyššia denná teplota 15 až 20, na severe len okolo 13 stupňov. Západný, popoludní južný vietor s rýchlosťou 2 až 5 m/s. Teplota na horách vo výške 1500 m 5 stupňov. n V utorok bude polojasno, na severe a východe miestami pri zväčšenej oblačnosti prehánky. Najnižšia nočná teplota 11 až 7, najvyššia denná teplota 19 až 23 stupňov. V stredu bude jasno až polojasno, na severe a východe miestami prechodne oblačno. Najnižšia nočná teplota 12 až 8, najvyššia denná teplota 23 až 27 stupňov. n Slnko vyjde zajtra o 5.38 a zapadne o 20.01 hod.

Odber plynu

Na dnešný deň platí v rozvodnej sústave zemného plynu odberový stupeň č. 3 a vykurovacia krivka č. 1.Tlak

Údaje o priemernom barometrickom tlaku v kPa za 24. 4. 2003: Bratislava 99,90, Sliač 97,61, Košice 98,54, Poprad 93,24, za 25. 4. 2003: Bratislava 100,34, Sliač 98,21, Košice 99,10, Poprad 93,81, za 26. 4. 2003: Bratislava 99,91, Sliač 98,09, Košice 99,12, Poprad 93,71.Údaje poskytuje SPP.

Amsterdamdážď14
Atényjasno24
Belehradzamračené19
Berlíndážď 13
Bratislavazamračené17
Bruseldážď17
Budapešťzamračené19
Bukurešťoblačno19
Frankfurtdážď17
Helsinkizamračené7
Istanbuloblačno16
Kodaňdážď13
Kyjevdážď11
Lisabonoblačno18
Londýndážď14
Madridjasno25
Moskvadážď so snehom3
Oslooblačno10
Paríždážď19
Prahazamračené 17
Rímpolooblačno22
Sofiazamračené14
Štokholmzamračené9
Varšavadážď13
Viedeňzamračené19
Záhrebzamračené17
Ženevapolooblačno20

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.