|
|||||||||||||||||
Pondelok 28.Apríla 2003 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pre dopravu a životné prostredie (ISPA)Infraštrukturálne projekty sú z predvstupových nástrojov EÚ financované najmä z programov ISPA (veľké projekty v oblasti dopravy a životného prostredia s celkovými oprávnenými nákladmi vyššími než 5 mil. eur) a PHARE (oblasť ekonomickej a sociálnej súdržnosti alebo cezhraničnej spolupráce). Program ISPA je svojím zameraním analogický kohéznemu fondu. Podporuje najmä: - investičné projekty v oblasti životného prostredia, ktoré umožňujú Slovenskej republike dosiahnuť čo najväčší pokrok pri implementácii legislatívy EÚ v oblasti životného prostredia, najmä v oblasti tzv. investične náročných direktív, ako sú napríklad Rámcové nariadenie ES o vode, Nariadenie ES o pitnej vode, Nariadenie ES o kvalite ovzdušia, Nariadenie ES o odpadoch, Nariadenie ES o integrovanej prevencii znečistenia a kontrole v súlade s cieľmi uvedenými v Partnerstve pre vstup, - opatrenia v dopravnej infraštruktúre, ktoré pomáhajú udržať mobilitu a hlavne vytvárajú prepojenie a súčinnosť národných a transeurópskych dopravných koridorov a zabezpečenie prístupu k nim. Prostriedky poskytnuté SR z programu ISPA sa rozdeľujú medzi rezort dopravy a životného prostredia tak, aby pri záverečnom hodnotení boli tieto prostriedky použité rovnakým dielom na financovanie projektov dopravy a životného prostredia. Program ISPA podporuje projekty, samostatné štádiá projektov, skupiny projektov alebo projektové schémy v oblastiach dopravy a životného prostredia. Program ISPA podporuje aj predbežné štúdie a rôzne formy odbornej pomoci, medzi ktoré patrí stanovenie ekonomického alebo ekologického vplyvu realizácie projektov, vyhodnocovanie monitorovania, vyhodnocovanie projektov, riadenie projektov a opatrenia na zabezpečenie styku s verejnosťou. Konečnými používateľmi pomoci sú mestá a obce (priamo alebo reprezentované verejnou/mestskou spoločnosťou), ich združenia, štátne investorské organizácie v oblasti dopravy (cestnej a železničnej), vyššie územné celky, verejno-súkromné spoločnosti (spoločnosti s definovaným podielom súkromného investora). Žiadosti naposledy menovaných konečných používateľov sa posudzujú od prípadu k prípadu najmä z hľadiska transparentného výberu strategického investora, resp. pridelenia koncesie. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |