|
|||||||||||||||||
Štvrtok 3.Apríla 2003 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bratstvo borovičky a syraPrispeje k štartu rozvoja nášho vidieka Mobilizovať existujúce zdroje vidieckeho a regionálneho rozvoja v poľnohospodárstve a potravinárstve si kladie za cieľ projekt FREAK, ktorý v Bratislave prezentovali zástupcom Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory (SPPK) a profesijných zväzov, združení a únií predstavitelia rakúskeho spolkového ministerstva poľnohospodárstva a lesného hospodárstva. Projekt má ambíciu vytvárať v najbližších troch rokoch priestor medzinárodnej spolupráci producentov špecialít a prevádzkovateľov typických vidieckych zariadení. Založili ho tri členské krajiny EÚ - Rakúsko, Taliansko a Nemecko, ku ktorým sa pridalo aj Grécko. Ponuky na zapojenie dostali štyri kandidátske krajiny - Česko, Slovensko, Maďarsko a Slovinsko. Podávanie návrhov sa začne o dva týždne a potrvá do konca júna. Príležitosti sa črtajú najmä pre typické potravinárske produkty a ich využitie v rámci agroturistiky a vidieckej Slovensko touto formou má možnosť zlepšiť najmä marketing bryndze, borovičky, žinčice, perníkov a medovníkov, výrobkov z ovčieho syra, prípadne aj ďalších produktov, vyznačujúcich sa vysokou kvalitou. Uplatnenie by však mohlo nájsť aj v rámcových projektoch - farmárske reštaurácie a taverny, európske najlepšie oleje, farmárske trhy, bratstvo syra i vo viacerých ďalších. Blížiaci sa vstup do únie kladie zvýšené nároky na uplatňovanie moderných marketingových metód, ktoré v prípade získavania návštevníkov do vidieckych oblastí a regiónov musia rešpektovať odlišnosti medzi miestnym a vidieckym obyvateľstvom. Napríklad v Rakúsku po získaní členstva v spoločenstve zosilnel marketingový tlak celých výrobných odvetví smerom k obchodu i ku konečnému spotrebiteľovi. Viliam Sluka |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |