Hospodársky denník
USD37,858 Sk
EUR40,991 Sk
CHF27,649 Sk
CZK1,281 Sk
  Štvrtok  3.Apríla 2003
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Prvotriedne médium

Najprv príde ponukový list. V ňom sa potenciálny vystavovateľ dozvie o davoch záujemcov pred dverami organizátora, o pripravovanej veľkolepej reklame a zástupoch nedočkavých návštevníkov z radov obchodníkov i spotrebiteľov.

S blížiacim sa termínom spľasnú sľuby ako bubliny a ak sa veľtrh či výstava vôbec koná, nuž neraz v malom komornom kruhu vystavovateľov a návštevníkov. Veď kto má vraj peniaze na lepšiu reklamu a propagáciu, čo by ešte tie naše firmy a firmičky nechceli. Pravda, česť veľtrhom výnimkám, keď podnik môže napokon ľutovať, že sa na akcii nezúčastnil a rýchlo sa pripravovať na ďalší ročník. Našťastie, dnes si už väčšina slovenských firiem a spoločností vyberá svoju prezentáciu za hranicami veľmi starostlivo a cielene. Aj organizáciu, ktorá mu účasť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách zabezpečuje technicky. Pretože aj tu platí, že ich služby musia byť šité skutočne na mieru toho-ktorého vystavovateľa.

Veľtrhy boli vždy účinným prostriedkom marketingu. Ich silnou stránkou je priamy styk medzi podnikom ponúkajúcim výrobky či služby a zákazníkom, ktorý ich potrebuje. Zákazníci prichádzajú na veľtrhy a výstavy z vlastnej vôle, aby sa oboznámili s podnikmi a ich ponukou. Význam veľtrhov spočíva okrem iného v tom, že u zákazníkov priamo vzbudzuje potrebu kúpiť si ten či onen výrobok, alebo službu. Podľa výsledkov prieskumu uskutočneného firmou Suomen Gallup sa veľtrhy pri ovplyvňovaní výberu v prípade väčších nákupov zaraďujú hneď na druhé miesto za diskusie s kolegami.

Je prirodzené, že veľtrhy majú konkurentov v iných prostriedkoch marketingu. Cena kontaktu medzi firmou a zákazníkom, nadviazaná prostredníctvom veľtrhu, je v porovnaní s inými médiami výhodná. Pri správne zvolenej stratégii sú veľtrhy najaktívnejšou súčasťou marketingovej kampane.

Počasie

Dnes očakávame u meteosenzitívnych ľudí pretrvávanie zdravotných ťažkostí pri ochoreniach pohybového systému, najmä u reumatikov. Častejšie sa môžu vyskytnúť bolesti hlavy, jaziev, prípadne fantómové bolesti. Znížená je tolerancia telesnej a duševnej námahy a schopnosť koncentrácie. Vyššia je náchylnosť na nervozitu, podráždenosť, depresívne stavy, únavu. Zvýšiť sa môžu zdravotné ťažkosti pri ochoreniach srdcovo-cievneho a dýchacieho systému (anginózne bolesti, dýchavičnosť, astmatické záchvaty). Väčší je sklon k výskytu tráviacich ťažkostí a kolík (žlčníkové, obličkové).Zajtra predpokladáme čiastočný ústup uvedených ťažkostí.

(zč)

n Dnes bude veľká oblačnosť až zamračené. Miestami, najmä v západnej polovici územia dážď alebo prehánky, od 1300 m snehové. Najvyššia teplota 8 až 12, na severe miestami okolo 6 stupňov, na horách vo výške 1500 m okolo nuly. Severozápadný až severný vietor 5 až 8, na západe miestami nárazy 12 až 15, na východe spočiatku južný vietor 2 až 5 m/s.n V piatok bude oblačno, cez deň časom až polooblačno a lokálne prehánky, asi od 700 m snehové. Veterno. Nočná teplota 1 až -3, v dolinách okolo -5, denná 6 až 10, na severe okolo 3 stupňov. V sobotu bude polooblačno, na severe a východe časom oblačno a ojedinele prehánky. Nočná teplota 1 až -3, v údoliach okolo -5, denná 6 až 10, na severe okolo 3 stupňov.n Slnko vyjde zajtra o 6.25 a zapadne o 19.25 hod.

Amsterdamprehánky7
Aténypolojasno17
Belehradoblačno15
Berlíndážď6
Bratislavaprehánky9
Bruselprehánky7
Budapešťzamračené11
Bukurešťzamračené9
Frankfurtdážď7
Helsinkiprehánky1
Istanbuldážď7
Kodaňoblačno6
Kyjevpolooblačno12
Lisabonjasno21 
Londýnoblačno10
Madridpolojasno18
Moskvaoblačno2
Osloprehánky2
Parížpolooblačno8
Prahadážď7
Rímdážď13
Sofiajasno12
Štokholmoblačno3
Varšavaprehánky6
Viedeňprehánky7
Záhrebdážď7
Ženevadážď6

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.