|
|||||||||||||||||
Piatok 4.Apríla 2003 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rast mobilného biznisuNávratnosť investícií už tri mesiace od ich zavedenia Mobilné komunikačné riešenia ako pracovný prostriedok by malo do roku 2007 využívať viac ako 80 miliónov zamestnancov v západnej Európe, čo predstavuje takmer 50 % pracovnej sily v tomto regióne. Podľa výskumu, ktorý vykonala nezávislá analytická spoločnosť IDC, nastáva nárast v oblasti nasadenia mobilných komunikačných riešení podnikmi v snahe zvýšiť produktivitu a ziskovosť, súčasne skvalitniť služby zákazníkom a starostlivosť o klienta. Výskum s názvom Mobilita v biznis prostredí zdôrazňuje, že v súčasnosti nastal správny čas na rozhodnutia v oblasti investícií do mobilných komunikačných riešení pre firmy. Návratnosť investícií do takýchto riešení meraná ukazovateľom ROI (Return on Investment) je podľa IDC v niektorých prípadoch už tri mesiace od ich zavedenia. Okrem toho štúdia zdôrazňuje, že mobilní operátori sa vďaka svojim komunikačným riešeniam pre firmy stávajú súčasťou hodnotového reťazca podnikov. Zo štúdie vyplynulo, že podiel malých a stredne veľkých spoločností, používajúcich mobilné dátové riešenia v západnej Európe, sa do roku 2007 zvýši z 2 % na 20 %. Používanie jednoduchých mobilných dátových služieb (WAP, informačné služby, atď.) sa zvýši z 50 na 95 % v období 2002-2007 a používanie integrovaných mobilných dátových služieb (WAP, e-mail, CRM, ERP, atď.) sa zvýši z 2 na 20 % v období 2002-2007. Mobilní operátori zohrávajú kľúčovú úlohu v hodnotovom reťazci firiem a zabezpečujú dokonca merateľnosť efektivity investícií do mobilných komunikačných riešení. Mobilné technológie zodpovedajú špecifickým potrebám podnikov, ktoré si ich osvojujú úspešne a rýchlo. Predpoklady skutočnej mobilnej práce už v súčasnosti reálne existujú v podobe potrebných sietí, zariadení, bezpečnosti a partnerstiev. Podniky by preto mali okamžite zvážiť iniciatívy v tejto oblasti, ak chcú získať výhody, ktoré im tieto riešenia ponúkajú. Správa súčasne naznačuje evolúciu postupov v oblasti mobilného biznisu, zvýšenú penetráciu a osvojovanie čoraz komplexnejšej technológie, keďže spoločnosti sa snažia zvýšiť obrat, produktivitu a konkurencieschopnosť, a súčasne skvalitniť svoju ponuku v oblasti služieb pre zákazníkov. (ab) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |