|
|||||||||||||||||
Piatok 4.Apríla 2003 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Úspešní kráčajú so SOFTIP-omPersonálny a mzdový informačný systém zo SOFTIP-u - riešenie pre dnešok aj budúcnosť Tritisícšešťsto spokojných zákazníkov a dvanásťročné skúsenosti. Fakty hovoriace samy za seba. Na týchto výsledkoch stálo a stojí povedomie o personálnych a mzdových systémoch od spoločnosti SOFTIP. Povedomie, že odoberajú starosti a pomáhajú ekonomicky podnikať. Tvorcovia personálnych systémov zo SOFTIP-u prejavujú optimizmus, že zvládnu aj výzvu doby, vstup do EÚ. Stavajú pritom na svojej najvýraznejšej konkurenčnej výhode, na včasnosti a legislatívnej správnosti zapracúvania všetkých legislatívnych zmien. O histórii, prítomnosti, ale aj budúcnosti personálneho a mzdového informačného systému sme sa porozprávali s analytikom a konzultantom IS Štefanom DUDOM. Takmer 680-tisíc alebo 31,88 % zamestnaným obyvateľom SR sa mzdy spracúvajú na programoch zo SOFTIP-u. Ako ste to dosiahli? - Na začiatku bol správny softvérový produkt v správnom čase. Softvér, ktorý skutočne pomáhal v reálnej mzdovej praxi. Súčasne s týmto produktom boli, a stále aj sú, k dispozícii služby kvalifikovaných konzultantov. Stačilo, aby sa úspešne začal využívať softvér u jedného zákazníka a bez toho, že by sme potrebovali investovať do nejakej špeciálnej propagácie, spokojné mzdové účtovníčky o našom softvérovom riešení hovorili svojim kolegyniam a známym v iných firmách a okruh záujemcov sa rozširoval. Samozrejme, pre budúcich používateľov sme organizovali prezentácie, ktoré boli vždy zamerané veľmi prakticky - ukazovali, čo im produkt prinesie v každodennej praxi. Následne sme za úspešný obchodný prípad považovali len úspešnú implementáciu a spokojného zákazníka. Potom sa už dobrý chýr o tomto štýle našej práce šíril po celom Slovensku a my sme mali dlhodobo postarané o prácu. Váš personálny a mzdový softvér využíva viac ako 3600 zákazníkov. Určite sú medzi nimi zamestnávatelia s desiatkami zamestnancov, ale aj takí, ktorí ich zamestnávajú viac než tisíc. To sú naozaj rôznorodé očakávania zákazníkov. - Tak ako postupoval technologický rozvoj v oblasti informačných technológií, tak sme ponúkali okrem pôvodných riešení aj riešenia, ktoré kráčali s dobou. Ak prvý mzdový softvér bol naprogramovaný v jazyku Pascal, neskôr sme dodávali novú verziu vytvorenú v prostredí FoxPro. Keď vznikla požiadavka na produkt v architektúre klient - server, dopracovali sme do nášho portfólia aj ten. Princíp výpočtu zostával zachovaný, ale priebežne sa optimalizovala analýza s prihliadnutím na nové technologické možnosti nového prostredia. Tak to bolo v minulosti a rovnako je to aj dnes. SOFTIP teda neponúka jedno univerzálne riešenie. Vaši konzultanti predstupujú pred zákazníka s tromi technologicky odlišnými platformami. - Používateľom, ktorí si potrebujú na lokálnom počítači spočítať mzdy, viesť štandardnú personálnu evidenciu, prípadne chcú využívať lokálnu počítačovú sieť s využitím desktopovej databázy, odporúčame aplikácie PAM a PER z produktu HERKULES Softip. Získajú tak produkt pre jednoduché a rýchle vedenie spomínaných evidencií, a pritom budú využívať štandardné grafické používateľské rozhranie prostredia Windows. Táto technologická platforma je určená pre viac než 3500 našich zákazníkov a sme kapacitne pripravení poskytovať podporu ďalším novým používateľom. Druhá technologická alternatíva je určená pre väčšie organizácie, ktoré za štandard považujú architektúru typu klient - server, pričom na server sa umiestnia dáta a na klientovi sa využíva rozsiahla aplikačná logika a vysokonadštandardné grafické rozhranie. Ide o typickú dvojúrovňovú architektúru typu klient - server, v ktorej je naprogramovaný produkt PROMETEUS/W. Pre oblasť riadenia ľudských zdrojov sú určené aplikácie Personalistika a Mzdy, Organizačná štruktúra, Vzdelávanie, Uchádzači o zamestnanie, Sociálny program, Ochranné pracovné prostriedky. Ako vyplýva už z názvov aplikácií, slúžia na softvérové riadenie známych procesov a okruhov činností mzdových a personálnych útvarov. Toto riešenie ponúka najrozsiahlejšiu a najkomplexnejšiu funkcionalitu. Novinkou, o ktorej sa verejne zmieňujeme len v posledných týždňoch, je produkt na internetový výpočet miezd a správu kmeňových údajov o zamestnancoch. Ide o typickú trojúrovňovú architektúru, keď sa v ústredí zákazníka inštaluje robustnejší server s dátami, server s aplikačnou logikou a pomocou tenkých liniek a tenkého klienta sa do tohto centra pripájajú jednotliví používatelia. Produkt je naprogramovaný v progresívnej technológii Java a na trh ho uvoľňujeme v tomto roku. Môžeme prezradiť, že ide o plnohodnotný a kompatibilný prvok k zahraničným informačným systémom typu SAP, ORACLE, ako aj lokalizovaných produktov, ako napríklad System 21. Vieme si predstaviť skupinu používateľov, pre ktorých bude toto riešenie veľmi atraktívne a perspektívne. Ako pre SOFTIP vyznieva pohľad na trh personálnych a mzdových systémov v porovnaní s ponukou zahraničnej konkurencie? - Pri hodnotení zahraničných softvérových produktov je rozumné zachovať triezvy pohľad, podobne ako keď v praktickom živote hodnotíme zahraničné výrobky. Netreba podliehať ich nekritickému preceňovaniu. Chybou by bol aj opačný extrém. Niektorí renomovaní dodávatelia zahraničných riešení si vyhodnotili špecifiká slovenskej legislatívy a používateľskej praxe z oblasti miezd a personalistiky tak, že riešenia z tejto oblasti jednoducho nelokalizujú a ani neponúkajú a do svojich riešení radi integrujú produkty regionálnych firiem, špecialistov v tejto oblasti. A to je, samozrejme, príležitosť aj pre nás. Iní zahraniční dodávatelia ponúkajú v tejto oblasti len vybrané kľúčové aplikácie, také, ktoré vedia plošne využiť u väčšiny svojich zákazníkov, pričom menej frekventované moduly sa buď neimplementujú vôbec, alebo len výnimočne. Pri tvorbe našich riešení sme presne vedeli, čo ponúka zahraničná i domáca konkurencia. Z hľadiska funkcionality - vieme, že nemusíme trpieť žiadnym komplexom menejcennosti. Spomínané technologické alternatívy nás robia v ponuke pre konkrétnych zákazníkov ešte flexibilnejších. A pokiaľ ide o cenovú úroveň či už samotných aplikácií alebo súvisiacich poskytovaných služieb, tak tam porovnanie vychádza veľmi výrazne v náš prospech. Nemusíme teda trpieť typickým slovenským sebapodceňovaním. SOFTIP je silný a stabilný dodávateľ softvérových riešení pre oblasť personálnych a mzdových systémov. Nemáme za sebou len pekné výsledky z minulosti, ale optimisticky vnímame aj budúcnosť týchto produktov. Každý, kto zvažuje efektívnosť vynaloženia obrovských súm do zahraničných informačných systémov, by nemal prehliadnuť aktuálnu ponuku spoločnosti SOFTIP. Je všeobecne známe, že používatelia vašich produktov si pochvaľujú niektoré veľmi optimálne navrhnuté riešenia a postupy, ktoré im výrazne zefektívňujú prácu. Môžete uviesť nejaký príklad takéhoto riešenia? - Veľmi efektívny je napríklad spôsob výpočtu mzdy zamestnanca. Z množiny zamestnancov je možné veľmi jednoducho aktivovať zamestnanca, ktorému sa ide spočítať mzda. V časti zadávania pohybov už mzdovú účtovníčku očakávajú automaticky vygenerované pohyby, ako aj údaje importované z iných služieb a aplikácií. Ručne sa zadá minimálny počet údajov, napr. o odmenách, prémiách a pod. Aktivuje sa služba výpočet a vzápätí má mzdová účtovníčka na obrazovke vypočítanú mzdu - ak je vypočítaná správne, pokračuje obdobne vo výpočte mzdy ďalšieho zamestnanca. Ak zistí chybu vo vypočítaných údajoch, okamžite ju skoriguje a znovu prepočíta. Keď sme prichádzali s týmto riešením, mnohí sa dožadovali hromadného spôsobu výpočtu miezd. Samozrejme, náš softvér ponúka aj takúto možnosť. Ale život ukázal, že je omnoho efektívnejšie využívať priamočiary, interaktívny výpočet mzdy so zachytením eventuálnych chýb hneď v momente ich vzniku, než dlhé a prácne následné hľadanie nezrovnalostí vo vytlačených kontrolných výstupoch a spúšťanie opravných chodov. Výkonnosť mzdových účtovníčok sa jednoznačne zvýšila a je dobré, že to nemusíme tvrdiť len my, ale hovoria to za nás naši používatelia. Okrem mzdového softvéru ponúkate aj nadstavbové aplikácie. Aké? - Keď hovoríme o nadstavbových aplikáciách, myslíme tým skôr proces implementácie než samotnú funkcionalitu. V prvej etape totiž zákazníkovi implementujeme aplikáciu Personalistika a mzdy, v ktorej sa nachádzajú všetky základné údaje o zamestnancoch. Vtedy máme istotu, že údaje v databázach sú korektné, pretože podľa nich sa už počítali a vyplácali mzdy. Ak potom pristúpime k implementácii ďalších aplikácií, možno ich vnímať ako určitú softvérovú nadstavbu. Z hľadiska svojej funkcionality ponúkajú nadstavbové aplikácie automatizáciu tých procesov, ktoré každý personálny útvar väčšej organizácie musí vykonávať. Do tejto skupiny patria aplikácie Vzdelávanie, Uchádzači o zamestnanie, Sociálny program, Organizačná štruktúra, Ochranné pracovné prostriedky. Logicky sem patria aj grafické výstupy z produktov Manažérsky analytický nástroj - MANA a Kontroling. Aj nadstavbové aplikácie poskytujú zákazníkovi rovnaký komfort a efektívne funkcie ako pri spomínanom výpočte miezd? - Ak personalista potrebuje automatizovať adaptačný proces novoprijatých zamestnancov, môže v aplikácii Organizačná štruktúra predplniť procesy, ktoré sa viažu na príslušné funkčné zaradenie. Novoprijatému zamestnancovi potom možno aktivovať tieto procesy automatizovane, na základe jeho zaradenia do príslušnej funkcie. Obdobne je to so vzdelávacími aktivitami - ak sa na určitom pracovnom mieste predpokladá absolvovanie konkrétnych kurzov či školení, možno ich automaticky generovať na základe obsadenia konkrétnej pracovnej pozície zamestnancom. To veľmi zefektívňuje opakované činností personálnych útvarov. V aplikácii Sociálny program sa zase dá veľmi jednoducho evidovať tvorba sociálneho fondu podľa základu z údajov importovaných z aplikácie Personalistika a mzdy. A naopak, použitie sociálneho fondu možno zaevidovať úplne podrobne v aplikácii Sociálny program a údaje súhrnne exportovať do aplikácie Personalistika a mzdy, kde dôjde k ich zdaneniu. Rovnako efektívna je práca s uchádzačmi o zamestnanie. Údaje o uchádzačoch možno zaevidovať buď ručne, alebo ich importovať napr. z internetu. Následne sa dajú vytvárať rôzne prehľady, výbery vhodných uchádzačov atď. Prijatých jednoducho presunieme do kmeňovej evidencie zamestnancov. Veľmi oceňovaná je aj automatizovaná korešpondencia s uchádzačmi pomocou prepojenia s produktom Microsoft Word. A na záver, pre používateľa je veľmi dôležitý aj následný podporný servis, možnosť získať kvalifikovanú radu, keď sa dostane do prevádzkových problémov. - Od začiatku nášho pôsobenia v tejto oblasti sme si uvedomovali aj potrebu byť po ruke našim používateľom. Samozrejmosťou je telefonické poradenstvo, tzv. Hot-Line linka, predurčená na konzultácie prevádzkových problémov s našimi kvalifikovanými odborníkmi. Existuje aj internetová podpora zákazníkov, dostupná z našej webovej stránky. Nesmiem zabudnúť aj nespochybniteľnú konkurenčnú výhodu SOFTIP-u, ktorou je kvalitná podpora konzultantov v našich 18 pobočkách, dislokovaných po celom území Slovenska. Dodržiavame tým vysoký stupeň kvality našej práce nielen počas vývoja produktu, ale aj v etape jeho inštalácie, implementácie a následnej podpory. (vmi) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |