|
|||||||||||||||||
Streda 9.Apríla 2003 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ako budovať firemnú reputáciuKomunikačná stratégia a public relations sú čoraz významnejšie Skúsenosti a výskum dokazujú, že dobrá reputácia pomáha predávať výrobky, zamestnávať najlepších ľudí ochotných podávať dobrý výkon a pritiahnuť najsilnejších obchodných partnerov. Verejnosť má navyše sklon prijímať informácie podávané trhovými lídrami ako pravdivé a správne. Reputácia znamená dôveru vo vaše výrobky, záujem o prácu vo vašej spoločnosti, záujem o obchodovanie. Toto všetko má vplyv aj na vývoj hodnoty akcií vašej spoločnosti. Na to, aby si spoločnosť vybudovala dobrú reputáciu, potrebuje podporovať predovšetkým dlhodobé vzťahy s viacerými cieľovými skupinami. Prvým krokom sú dobré interné vzťahy. Pretože zamestnanci prichádzajú do styku s klientmi, majú najväčší vplyv na výsledky a mienku o danej spoločnosti. Médiá a finanční analytici patria k skupinám, ktorým verejnosť najčastejšie dôveruje, pretože podávajú informácie o spoločnostiach, v ktorých nie sú priamo finančne zainteresovaní. Presviedčanie skeptických tretích hráčov je primárnou úlohou public relations. Platí to najmä v čase, keď spoločnosť nedosahuje najlepšie výsledky. Dobrá reputácia je niečo ako poistka, peniaze uložené na účte ako rezerva na horšie časy. Ani tá však nedokáže zabrániť akejkoľvek kritike v médiách, nepriaznivú situáciu však dokáže aspoň utlmiť. Z potenciálnej krízy sa stane jednodňový výbuch sopky, ktorý sa neťahá počas viacerých týždňov s neželaným vplyvom na predaj a vývoj na akciových trhoch. Medzi najčastejšie zdroje, pomocou ktorých môžete komunikovať dosiahnutý úspech, patria (podľa miery ich dosahu): články v odbornej tlači a časopisoch, inzercia v odbornej tlači a časopisoch, články v dennej tlači, celoplošná inzercia, inzercia v dennej tlači, osobný kontakt so zamestnancami, výročné správy, sponzorstvo kultúrnych aktivít, informácie prístupné on-line. Najvýraznejší dosah na verejnú mienku sa pripisuje prvým trom vyššie uvedeným komunikačným kanálom. Každá spoločnosť môže profitovať z toho, že sa snaží aktívne komunikovať svoje úspechy. Dosah týchto správ napriek tomu nezávisí len od množstva uverejnení a frekvencie jednotlivých kampaní. Je to spôsobené najmä tým, že dnes sme všetci preťažení množstvom informácií pochádzajúcich z médií a množstvom reklamy. Na to, aby ste oslovili želanú cieľovú skupinu, potrebujete zvoliť vhodný typ média a vhodný typ správy a jej komunikácie. Reputácia, komunikačná stratégia a vzťahy sa dnes pripojili k takým dôležitým nehmotným aktívam ako ľudský kapitál, nadšenie pracovníkov, know-how. Všetky tieto zložky sú v súčasnosti z hľadiska dosahovania výsledkov rovnako dôležité ako technológie a kapitálová sila, ktoré sa za prioritné považovali v nedávnej minulosti. (HRweb.sk) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |