|
|||||||||||||||||
Piatok 23.Mája 2003 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Radarové senzory striehnuSystém zvyšujúci bezpečnosť na cestách To, čo v moderných lietadlách už dlho patrí k štandardnému vybaveniu, má čoskoro revolučne zmeniť bezpečnosť aj na cestách. V lietadle je pilot automaticky varovaný, že je v kolíznom kurze s iným lietadlom. Vodiča v aute treba upozorniť na to, čo mohol v premávke prehliadnuť. Preto Siemens VDO Automotive, jednotka vo svete bezpečnostnej elektroniky pre autá, prichádza s víziou vidiaceho auta, ktoré podporí vodiča radarovými senzormi a K najčastejším príčinám nehôd prichádza pri zmene jazdného pruhu, keď vodič nezbadá iného účastníka cestnej premávky alebo zle odhadne rýchlosť a vzdialenosť. Onedlho budú vozidlá vybavené radarovými senzormi a videosenzormi napojenými na palubný počítač a budú neustále analyzovať priestor okolo vozidla. Systém potom môže ľahkým protitlakom na volant varovať vodiča, že zmena jazdného pruhu by mohla byť nebezpečná. Súčasne by mal vodičovi zamedziť, aby vo svojom jazdnom pruhu, napríklad krátkou nesústredenosťou, nepredvídateľne zmenil smer. Kamery a radarové senzory preto priebežne sledujú dopravné značenie, a to pri akýchkoľvek poveternostných podmienkach. Pri odbočovaní v meste upozorňuje systém na nebezpečenstvo, ktoré môže prísť zo zlopovestného mŕtveho uhla. Práve tu je vidno, ako zložito varovný systém pracuje. Nezameriava sa len na pevné objekty, ale aj na pohybujúce sa, a zároveň analyzuje ich rýchlosť a smer. Technológie tohto druhu sa budú používať hneď, ako dosiahnu zrelosť pre sériovú výrobu. Podobne to bolo i s airbagom, ktorý dnes patrí k štandardnej výbave každého osobného vozidla. (do) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |