Hospodársky denník
USD34,89 Sk
EUR41,161 Sk
CHF27,073 Sk
CZK1,312 Sk
  Pondelok  26.Mája 2003
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Vo firme treba mať poriadok

Železničné telekomunikácie s certifikátom kvality normy ISO

Audítori TÜV CERT odovzdali v uplynulých dňoch Železničným telekomunikáciám potvrdenie o tom, že ŽSR - Železničné telekomunikácie Bratislava, zaviedli a používajú systém manažérstva kvality v oblasti poskytovania telekomunikačných služieb. Železničné telekomunikácie vlastnia od marca tohto roka právo prezentovať sa pred zákazníkmi dočasným certifikátom, ktorý potvrdzuje, že ŽSR splnili požiadavky normy ISO 9001:2000. Udeleniu predchádzala takmer ročná príprava vzniku novej organizačnej jednotky. Základné požiadavky spomínanej normy ISO sa sústreďujú na kvalitu riadenia procesov a nie na kvalitu samotného produktu, ako to bolo v predchádzajúcich normách. Kvalitný produkt je prirodzeným výsledkom účinného procesného riadenia. Spolu s rozhodnutím vybudovať na železniciach organizačnú zložku, ktorá sa bude venovať poskytovaniu telekomunikačných služieb, prijali rozhodnutie budovať ju na princípe procesného riadenia. Výsledkom prísne procesného pohľadu, ktorý musia Železničné telekomunikácie zabezpečovať a spĺňať, je procesná mapa. Jej obsah spresnil riaditeľ Ladislav Ondruš: „Procesná mapa obsahuje opis pracovných postupov, kde je vždy uvedené, čo sa má vykonať, ktoré pracovné miesto to má vykonať a ako sú definované vstupy a výstupy jednotlivých činností. Nemôže vzniknúť

pracovná pozícia,

ktorá nemá pevné určenie a opodstatnenie. Procesy prechádzajú priebežnou analýzou, stále sa prispôsobujú požiadavkám zákazníkov, čím je naplnený ďalší dôležitý princíp normy, a to princíp ustavičného zlepšovania. Procesný model bol, samozrejme, aj prirodzeným základom pre vznik procesne orientovanej organizačnej štruktúry, ktorá je u nás zavedená.“ Pri procesnom riadení firmy je ďalším kľúčovým prvkom zákaznícky prístup. Vychádza sa z toho, že požiadavky zákazníkov a telekomunikačného trhu riadia procesy vo firme a majú vplyv na každú jej činnosť. Z týchto konkrétnych požiadaviek sa definujú činnosti, ktoré sa majú diať v oblasti marketingu, obchodu, poskytovaní služieb atď. Novinkou je, že takéto riadenie sa uplatňuje i v rámci firmy, v jej organizačných útvaroch. Jednotlivé oddelenia sú zákazníkmi pre iné oddelenie. Zamestnanci vedia o svojich procesoch. Vedia, ako sú prepojené a každý vie, kto je jeho interným zákazníkom a komu predáva svoju prácu. „Naše snaženie získať certifikát kvality bolo v podstate najmä o tom,

mať poriadok,

zaviesť jednotnú pracovnú kultúru, vždy myslieť na zákazníka, naučiť sa merať a hodnotiť výkonnosť zamestnancov na základe výkonnosti ich procesov. Tiež treba vidieť, že po dokončení projektu modernizácie telekomunikačnej siete získajú ŽSR silnú telekomunikačnú infraštruktúru a technické zázemie. Po vstupe SR do EÚ sa nám otvára priestor pre veľké a významné obchodné transakcie so zahraničnými operátormi, kde certifikát je už nevyhnutnosťou,“ zdôraznil na záver vedúci oddelenia kvality a informatiky Železničných telekomunikácií Ing. Marian Bobko.

Amsterdampolooblačno17
Atényoblačno24
Belehradbúrky25
Berlínoblačno 20 
Bratislavapolooblačno26
Bruseljasno18
Budapešťpolooblačno26
Bukurešťbúrky21
Frankfurtoblačno19
Helsinkiprehánky21
Istanbuloblačno21
Kodaňoblačno17
Kyjevbúrky26
Lisabonslnečno25
Londýnoblačno18
Madridslnečno23
Moskvaslnečno22
Oslopolooblačno17
Parížpolooblačno18
Prahadážď 19
Rímprehánky23
Sofiadážď15
Štokholmoblačno21
Varšavaoblačno29
Viedeňpolooblačno25
Záhreboblačno25
Ženevabúrky15

Počasie

Na území Slovenska naďalej prevláda zväčša priaznivý a povzbudzujúci vplyv počasia. Pozitívne sú účinky najmä na telesnú a duševnú výkonnosť, schopnosť koncentrácie a pohotových reakcií. Len na niektorých miestach Slovenska možnosť zhoršenia rozptylových podmienok v ranných hodinách, čo môže podmieniť zvýšenie zdravotných ťažkostí u pacientov s ochoreniami dýchacieho systému. Osoby s kardiovaskulárnym postihnutím nemajú preceňovať svoje sily. Meteosenzitívni, vegetatívne labilní ľudia s nízkym tlakom krvi môžu trpieť migrénami a miernym pocitom závratu. Zajtra očakávame pretrvávanie priaznivých účinkov počasia na meteosenzitívnych ľudí.n Dnes bude malá, na niektorých miestach zväčšená oblačnosť. Miestami prehánky a búrky, najmä na strednom Slovensku. Najvyššia denná teplota 26 až 30 stupňov. Slabý premenlivý, popoludní postupne vietor severných smerov 2 až 5 m/s, pri búrkach zosilnie. Teplota na horách vo výške 1500 m 18 stupňov. n V utorok bude naďalej slnečno a cez deň veľmi teplo. Popoludní ojedinele búrky. Najnižšia nočná teplota 17 až 13, v horských dolinách miestami okolo 11, najvyššia denná teplota 27 až 31 stupňov. V stredu bude jasno až polojasno, v priebehu dňa pribúdanie oblačnosti a na viacerých miestach prehánky alebo búrky. Najnižšia nočná teplota 17 až 13, v horských dolinách miestami okolo 11, najvyššia denná teplota 24 až 28 stupňov, na východnom Slovensku aj teplejšie. n Slnko vyjde zajtra o 5.01 a zapadne o 20.37 hod.

Odber plynu

Na dnešný deň platí v rozvodnej sústave zemného plynu odberový stupeň č. 3.Tlak

Údaje o priemernom barometrickom tlaku v kPa za 22. 5. 2003: Bratislava 100,50, Sliač 97,81, Košice 98,95, Poprad 93,76, za 23. 5. 2003: Bratislava 100,35, Sliač 97,11, Košice 99,03, Poprad 93,83, za 24. 5. 2003: Bratislava 99,90, Sliač 97,91, Košice 98,84, Poprad 93,61.Údaje poskytuje SPP.

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.