Slávna Champs-Elysées sa v súčasnosti zmenila na otvorené železničné múzeum. Medzi Concorde-Platz a Avenue Montaigne môžu turisti a Parížania ešte do 15. júna obdivovať a objavovať vynálezy a pamiatky 150 rokov železničnej dopravy: od najstaršej francúzskej parnej lokomotívy (Buddicom St. Pierre) až po najmodernejšiu Christianom Lacroixom navrhnutú generáciu tzv. TGV rýchlostných vlakov. Vrcholom výstavy bude železničný výlet priamo na Champs-Elysées. V nedeľu 1. júna ustúpi hromadná doprava vlaku štátnych železníc SNFC. Organizátori uviedli, že cez noc má byť položený koberec koľajníc v dĺžke 1,5 kilometra. Nejde však o osamotenú logistickú výzvu pre nezvyčajnú akciu. Lokomotívy a vagóny budú v rámci obrovských transportov prepravené z predmestí mesta ako Versailles a Pantin priamo do centra Paríža.
Väčšina objektov na výstave pochádza zo železničného múzea v alsaskom Mühlhausene. Parou poháňaný Crampton z roku 1852, ktorý sa pohyboval so 120 km/h medzi Parížom a Strassburgom, alebo legendárna elektrická lokomotíva BB9004 z roku 1855, ktorá s 331 km/h prekonala vtedajší rýchlostný rekord. Ten, kto chcel vždy vedieť ako cestujú prezidenti, môže nakuknúť do PR2-vagóna, v ktorom putoval generál de Gaulle, ale aj sovietsky vodca Nikita Chruščov počas svojej návštevy Francúzska. Nostalgickú eleganciu a luxus predstavujú dva salónne vagóny typu Pullman z 20. rokov 20. storočia. O tom, či sa na výstave nachádza slávny vagón, v ktorom v roku 1918 podpísali kapituláciu velitelia nemeckej armády a ukončili boje v Prvej svetovej vojne, agentúry nehovoria.
Diváci na Champs-Elysées nájdu aj techniku budúcnosti železníc. Siemens tu prezentuje model mestskej dráhy Avanto, ktorá má v roku 2005 spojiť predmestia Paríža. Medzitým sa predstavuje nová technológia pre transport nákladných automobilov a moderný dvojposchodový vlak pre osobnú dopravu. Organizátori výstavy očakávajú, že ju do jej ukončenia navštívi okolo päť miliónov návštevníkov.
Na území Slovenska naďalej prevláda zväčša priaznivý a povzbudzujúci vplyv počasia. Pozitívne sú účinky najmä na telesnú a duševnú výkonnosť, schopnosť koncentrácie a pohotových reakcií. Len na niektorých miestach Slovenska možnosť zhoršenia rozptylových podmienok v ranných hodinách, čo môže podmieniť zvýšenie zdravotných ťažkostí u pacientov s ochoreniami dýchacieho systému. Osoby s kardiovaskulárnym postihnutím nemajú preceňovať svoje sily. Meteosenzitívni, vegetatívne labilní ľudia s nízkym tlakom krvi môžu trpieť migrénami a miernym pocitom závratu. Zajtra očakávame pretrvávanie priaznivých účinkov počasia na meteosenzitívnych ľudí.n Dnes bude malá, na niektorých miestach zväčšená oblačnosť. Miestami prehánky a búrky, najmä na strednom Slovensku. Najvyššia denná teplota 26 až 30 stupňov. Slabý premenlivý, popoludní postupne vietor severných smerov 2 až 5 m/s, pri búrkach zosilnie. Teplota na horách vo výške 1500 m 18 stupňov. n V utorok bude naďalej slnečno a cez deň veľmi teplo. Popoludní ojedinele búrky. Najnižšia nočná teplota 17 až 13, v horských dolinách miestami okolo 11, najvyššia denná teplota 27 až 31 stupňov. V stredu bude jasno až polojasno, v priebehu dňa pribúdanie oblačnosti a na viacerých miestach prehánky alebo búrky. Najnižšia nočná teplota 17 až 13, v horských dolinách miestami okolo 11, najvyššia denná teplota 24 až 28 stupňov, na východnom Slovensku aj teplejšie. n Slnko vyjde zajtra o 5.01 a zapadne o 20.37 hod.
Odber plynu
Na dnešný deň platí v rozvodnej sústave zemného plynu odberový stupeň č. 3.Tlak
Údaje o priemernom barometrickom tlaku v kPa za 22. 5. 2003: Bratislava 100,50, Sliač 97,81, Košice 98,95, Poprad 93,76, za 23. 5. 2003: Bratislava 100,35, Sliač 97,11, Košice 99,03, Poprad 93,83, za 24. 5. 2003: Bratislava 99,90, Sliač 97,91, Košice 98,84, Poprad 93,61.Údaje poskytuje SPP.