|
|||||||||||||||||
Utorok 6.Mája 2003 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pre študentov, ale i praxSprievodca marketingovými analýzami Hoci v odbornej manažérskej literatúre existuje viacero publikácií, zaoberajúcich sa podstatou a nástrojmi marketingu, objasňovanie techník používaných v trhových, produktových a marketingových analýzach je už zriedkavejšie. Pozoruhodným činom na vyplnenie tohto deficitu je vydanie publikácie: Dagmar Lesáková a kolektív: Marketingové analýzy a prognózy (Bratislava, SOFA, 2002, 192 s.). Kniha pokrýva zaujímavý okruh problémov prognózovania trhu, práce so vzorkami respondentov, vyhodnocovania dát z marketingových prieskumov, ako aj postupov tvorby produktových analýz. Za osobitný prínos možno považovať prezentovanie súboru špecifických hodnotiacich techník používaných v marketingových analýzach na kvantitatívnu argumentáciu výsledkov. Pre marketingových manažérov bude iste premetom záujmu tiež prehľad kvalitatívnych metód podporujúcich výber optimálneho rozhodnutia. Publikácia obsahuje početné príklady, názorné postupy, uvádza riešenie konkrétnych marketingových problémov. Snahou autorského kolektívu bolo obsiahnuť prezentovanie tradičných marketingových postupov na úrovni súčasných poznatkov a ponúknuť najnovšie poznatky relevantné pre ďalší vývoj marketingových analýz. Kniha stavia na využívaní poznatkov a nástrojov z takých disciplín, ako je sociológia, psychológia, štatistika atď. Publikácia je vhodná nielen pre študentov marketingu na ekonomických fakultách, ale aj pre marketingových manažérov a agentúry, ktoré môžu získať obsiahly prehľad najnovšieho poznania v oblasti marketingových analýz. Branislav Netri |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |