Hospodársky denník
USD36,348 Sk
EUR41,169 Sk
CHF27,161 Sk
CZK1,316 Sk
  Streda  7.Mája 2003
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Svet je naším trhom

Nie je ani jednoduchá, ani bezbolestná cesta k prosperite Slovenska. Hľadáme prácne spôsoby preniknutia do povedomia širokej svetovej verejnosti, budujeme svoj imidž. So striedavým úspechom. Ako by sme si ešte stále neverili, aj v prípadoch, keď máme svetu čo ponúknuť. Prezentácia našej krajiny je mimoriadne dôležitá. A keď niekto vyčituje príliš optimistické hodnotenie našej ekonomickej reformy z vlastných radov, mal by si uvedomiť, ako málo skutočne serióznych informácií o nás vo vyspelých priemyselných krajinách je.

Informácie sa stávajú vskutku kľúčovým prvkom konkurenčnej výhody. Riadenie toku informácií je síce základnou zložkou práce marketingových oddelení, to však všetko nezachráni. Zle poňatá propagácia totiž môže spôsobiť viac škody ako úžitku.

Západní investori, aj keď si už nejaké cestičky k nám našli, ešte stále Slovensko iba objavujú. Mnohé zahraničné cesty ekonomických ministrov do sveta vyniesli viaceré konkrétne ponuky aj v minulosti, mnohé sa ukazujú aj teraz. Ide teraz už iba o to, ako efektívne ich dokážeme využiť. Ak však chceme tieto ponuky vskutku zúročiť, musíme veľmi konkrétne predstaviť vlastné projekty, stanoviť jasné podmienky. S konštatovaním, že včasná informácia a komunikácia je samozrejmosťou, by sme nevystačili, ak by sme zostali iba pri deklarovaní tejto zásady.

Mnohé slovenské podniky sa pokúšajú oživiť svoje výrobné programy, hľadajú si vlastnú cestu na zahraničné trhy. Mnohí malí a strední podnikatelia investujú nemalé finančné prostriedky, aby sa mohli zúčastniť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách. Našich remeselníkov už poznajú v Mníchove, potravinárov v Taliansku, Nemecku, strojárov v Indonézii... Potvrdilo sa, že trojuholník, výroba-obchod-zákazník, má svoje nemeniteľné zákonitosti.

Okrem takých hodnôt, akými sú o. i. hrubý domáci produkt, podiel štátnych a privatizovaných podnikov, inflácia, kúpna sila obyvateľstva, je jedným z nepriamych ukazovateľov rozvoja trhového hospodárstva u nás aj neustále zvyšovanie výdavkov na reklamu. Ibaže, v chudobných slovenských ekonomických vodách najmä malí a strední podnikatelia pričasto musia znižovať práve túto položku. A tak sme hlboko pod priemerom vyspelého ekonomického sveta.

Ak však firmy budú zabúdať na propagáciu svojich zámerov a výsledkov, zastavia sa hneď na začiatku. Tvrdenia: my to nepotrebujeme, my sa predávame dobre aj bez reklám, neobstoja. Obchod je zbraň, účinná i nebezpečná. Ak sa nedokážeme pohybovať na poli obchodovania, nebudeme úspešní. Samozrejme, dnes nie je možné investovať bez rýchlych výsledkov. Aj preto je nadväzovanie nových obchodných kontaktov imperatívom dňa. Platí aj ďalší. Obchod a reklama sú spojené nádoby, je to nepretržitý dialóg na tému obrat a zisk.

Slovensko pomaly búra bariéry nedôvery. Aj vďaka tomu, že sa zastavil pokles ekonomiky. Je na nás, ako dokážeme ponúknutú šancu využiť. Musíme ešte razantnejšie budovať svoj imidž, musíme obchodovať, predávať, objavovať nové netradičné trhy. Prezentácia firiem na medzinárodných veľtrhoch a výstavách je práve taká dôležitá ako napríklad miera zisku.

- do plôšky -

Veľtrhy pomáhajú prezentovať Slovensko ako vyspelú modernú krajinu. Je dobre zopakovať si, že rozvoj výstavníctva podporí ekonomickú reformu, pretože umožňuje kontakt našich výrobcov s výrobcami celého sveta a sprostredkúva obchod. Prostredníctvom výstav a veľtrhov „prišiel“ svet k nám a my sa dostávame viac a názornejšie do povedomia zahraničnej verejnosti. Prioritným záujmom vystavovateľov je úspešné uzatváranie obchodných kontraktov a predaj vystavených exponátov. Je to však aj miesto, kde naši výrobcovia a podnikatelia majú možnosť priamej konfrontácie svojich výrobkov s vyspelou zahraničnou konkurenciou. Vývoj smeruje k tomu, aby každý veľtrh či výstava boli skutočne účinným a fungujúcim nástrojom obchodu pre tú-ktorú cieľovú skupinu nositeľov ponuky a dopytu. Špecializované veľtrhy - to je tendencia, ktorá sa prejavuje vo vyspelom svete a začína sa aj u nás. To je základ efektívnosti tohto odboru.

Počasie

Predpoludním predpokladáme slabé prechodné zosilnenie niektorých zdravotných ťažkostí, ako sú reumatické bolesti, bolesti hlavy, ťažkosti pri ochoreniach srdcovo-cievneho, prípadne dýchacieho systému. Znížiť sa môže mierne výkonnosť a schopnosť koncentrácie. Popoludní očakávame ústup uvedených zdravotných problémov a znovu zvýšenie priaznivých vplyvov počasia. Zlepšiť sa môže aj tolerancia telesnej a duševnej námahy. U osôb s nízkym tlakom krvi sa môžu vyskytnúť migrény a pocity závratu.Zajtra pretrvávanie zväčša priaznivých účinkov počasia.

(zč)

n Dnes bude jasno až polojasno, na severe a neskôr i východe zväčšená oblačnosť a v tejto časti územia miestami prehánky alebo búrky. Najvyššia teplota 26 až 31, na severe okolo 24 stupňov. Teplota na horách vo výške 1500 m 19 stupňov. Slabý premenlivý vietor.n Vo štvrtok bude prevažne polojasno, ojedinele ešte prehánky alebo búrky. Nočná teplota 14 až 10, v dolinách okolo 8 stupňov, denná teplota 26 až 30, na severe okolo 24 stupňov. V piatok bude jasno až polojasno, večer na západe až oblačno. Nočná teplota 14 až 10, v horských dolinách miestami okolo 8 stupňov, denná teplota 27 až 31, na severe okolo 25 stupňov.n Slnko vyjde zajtra o 5.23 a zapadne o 20.15 hod.

Amsterdampolooblačno17
Atényjasno30
Belehradjasno29
Berlínjasno21
Bratislavapolooblačno29
Bruseljasno21
Budapešťoblačno31
Bukurešťjasno24
Frankfurtoblačno21
Helsinkiprehánky14
Istanbuljasno20
Kodaňpolooblačno13
Kyjevpolooblačno20
Lisabonzamračené18
Londýnjasno18
Madriddážď16
Moskvapolooblačno20
Oslooblačno14
Parížzamračené17
Prahazamračené20
Rímpolooblačno28
Sofiajasno22
Štokholmprehánky14
Varšavazamračené20
Viedeňpolooblačno27
Záhrebpolooblačno28
Ženevaoblačno23

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.