Hospodársky denník
USD35,303 Sk
EUR41,46 Sk
CHF26,975 Sk
CZK1,324 Sk
  Piatok  13.Júna 2003

Zasa nákupný patriotizmus

Ďalšia aktivita je zadarmo a pre všetkých domácich výrobcov

„Naša aktivita nechce byť konkurenciou ostatným kampaniam, ale ich doplnkom,“ povedal nám Ing. Miroslav Štaffen, riaditeľ EAN Slovakia k iniciatíve na podporu predaja slovenských výrobkov, s ktorou v týchto dňoch prichádza toto mimovládne neziskové združenie. Ide o jedinú organizáciu na Slovensku, ktorá má oprávnenie registrovať užívateľov a prideľovať čísla EAN (čiarové kódy) na základe licencie EAN International. Dnes združuje viac ako 3100 členov, prevažne výrobcov, medzi ktorými sú rovnako tie najväčšie podniky, ako aj drobní výrobcovia. Všetci však označujú svoje výrobky čiarovým kódom EAN. Práve na využití týchto špecifík stavia EAN Slovakia svoju teraz sa začínajúcu kampaň, o ktorej však verí, že bude dlhodobá a hádam aj trvalá. Dnes pôsobí na Slovensku niekoľko aktivít na podporu slovenských výrobkov, všetky sú však zamerané výberovo. Slovak Gold sa orientuje na výrobky nadštandardnej kvality, Kupujme lepšie Slovensko je projekt podporovaný štátom, no postavený na komerčnej báze, odborárske akcie nazvané „858“ s mottom „Slovenské výrobky = naše pracovné miesta“ sa viažu na predajné výstavy s ohraničeným časom predaja. EAN Slovakia si nekladie vyššie ciele než tie, ako pomôcť spotrebiteľovi zorientovať sa v tom, či je výrobok, ktorý si chce kúpiť, vyrobený na Slovensku. Pre tento účel je tu dnes logotyp, ktorý môžu bezplatne používať všetci členovia združenia. Jedinou podmienkou je registrácia, po nej do piatich dní dostane výrobca-záujemca manuál, ako logotyp používať. „Radi by sme dosiahli hromadné používanie logotypu, aby sme tak dali spotrebiteľovi pomôcku na odlíšenie domáceho tovaru od dovezeného,“ hovorí M. Štaffen. „Chceme, aby symbol Vyrobené na Slovensku mohli využívať aj ekonomicky najslabší členovia nášho združenia,“ dodal.

Zuzana Krútka

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.