|
|||||||||||||||||
Piatok 13.Júna 2003 |
Zahraničie lákaPre stagnáciu spotreby na domácom trhu sa nemecké obchodné koncerny čoraz viac tlačia do zahraničia. Obchodný a turistický koncern Rewe prevzal väčšinu akcií v treťom najväčšom švajčiarskom potravinárskom obchode Bon Appetit Group. Rovnako spoločnosť Metro oznámila, že chce v budúcich 5 rokoch investovať miliardu EUR do Ruska. Zahraničie láka atraktívnymi mierami rastu a vysokými ziskami. Metro vykázalo medzitým približne 46 % svojich tržieb v zahraničí (v Japonsku, vo Vietname, v Číne alebo Rusku). V tomto roku budú otvorené obchodné domy v indickom Bangalore, ako aj na Ukrajine. Nemecká firma C&A dosahuje 40 % svojho obratu v zahraničí a Rewe 25 %. V Rakúsku, Bulharsku, Rumunsku, Chorvátsku a na Ukrajine je koncern podľa vlastných údajov jednotkou v obchode s potravinami. V Českej republike a Maďarsku má vedúce postavenie medzi diskontnými obchodmi. Divízia parfumérie nemeckej firmy Douglas vykázala už 55 % svojich tržieb mimo domáceho trhu, v celom koncerne je to 24 %. Nemecká spoločnosť Aldi pôsobí okrem iného v Austrálii, USA, vo Veľkej Británii a Francúzsku. Jeho konkurent Lidl patrí k najväčším európskym diskontom, informoval o tom nemecký denník Die Welt. (TASR) |
|
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |