Hospodársky denník
USD35,303 Sk
EUR41,46 Sk
CHF26,975 Sk
CZK1,324 Sk
  Piatok  13.Júna 2003

Zahraničie láka

Pre stagnáciu spotreby na domácom trhu sa nemecké obchodné koncerny čoraz viac tlačia do zahraničia. Obchodný a turistický koncern Rewe prevzal väčšinu akcií v treťom najväčšom švajčiarskom potravinárskom obchode Bon Appetit Group. Rovnako spoločnosť Metro oznámila, že chce v budúcich 5 rokoch investovať miliardu EUR do Ruska. Zahraničie láka atraktívnymi mierami rastu a vysokými ziskami. Metro vykázalo medzitým približne 46 % svojich tržieb v zahraničí (v Japonsku, vo Vietname, v Číne alebo Rusku). V tomto roku budú otvorené obchodné domy v indickom Bangalore, ako aj na Ukrajine. Nemecká firma C&A dosahuje 40 % svojho obratu v zahraničí a Rewe 25 %. V Rakúsku, Bulharsku, Rumunsku, Chorvátsku a na Ukrajine je koncern podľa vlastných údajov jednotkou v obchode s potravinami. V Českej republike a Maďarsku má vedúce postavenie medzi diskontnými obchodmi. Divízia parfumérie nemeckej firmy Douglas vykázala už 55 % svojich tržieb mimo domáceho trhu, v celom koncerne je to 24 %. Nemecká spoločnosť Aldi pôsobí okrem iného v Austrálii, USA, vo Veľkej Británii a Francúzsku. Jeho konkurent Lidl patrí k najväčším európskym diskontom, informoval o tom nemecký denník Die Welt.

(TASR)

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.