|
|||||||||||||||||
Štvrtok 17.Júla 2003 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kto chce zdravo žiťRočný nárast až 30 percent Mesačne 1,1 až 1,8 milión fliaš Čerínskej minerálky naplnia producenti tohto prírodného nápoja s rovnomenným názvom. Mierny pokles napríklad zaznamenali počas malého ochladenia v predchádzajúcich dňoch. Prírodnú minerálku čerpajú v lokalite Čerín - Čačín neďaleko stredoslovenskej metropoly Banskej Bystrice z hĺbky 156 metrov. Zdroj vody je obnoviteľný a patrí medzi najväčšie v Slovenskej republike. Navŕtali ho už v roku 1978 a prvé kamióny ho začali odvážať k zákazníkom v roku 1997. Podľa marketingového riaditeľa Petra Slašťana spoločnosť dosahuje ročný prírastok v produkcii minerálky 25 až 30 percent. Minerálna voda smeruje na domáci trh v prvom rade do veľkých obchodných systémov na celom Slovensku. Distributéri ju však ponúkajú aj menším obchodníkom. V Českej republike sa minerálka dostáva na trh pod značkou Ida. Konzumentov láka svojou príjemnou chuťou a bohatým obsahom prísady ako je vápnik a horčík, ktoré prospievajú organizmu a sú dnes v popredí záujmu každého, kto chce zdravo žiť. Okrem prírodnej perlivej a neperlivej ponúka firma aj tri druhy ochutenej minerálky, vyrábanej bez umelých sladidiel a farbív. Spoločnosť pripravuje viacero noviniek, spomeňme napríklad nový nápoj, ktorý je určený pre ľudí, ktorí osobitne dbajú o svoje zdravie. Slovensko je neobyčajne bohaté na zdroje minerálnej vody, ktorá sa k spotrebiteľovi dostáva z 8 až 10 väčších plniarní a prostredníctvom malých producentov. Z toho zákonite vyplýva, že výrobcovia minerálok si navzájom konkurujú. Menej sa im však darí dostať sa na trhy v zahraničí, kde vládne miestna loby, brániaca sa prílevu cudzích značiek. Vincent Kňazovický |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |