|
|||||||||||||||||
Piatok 18.Júla 2003 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Diabli sa radšej poistiliO víťazovi VC Veľkej Británie asi rozhodne počasie V nedeľu je na programe 11. diel MS formuly 1 - VC Veľkej Británie. Okruh v Silverstone je dôverne známy všetkým pretekárom. Je často testovacím miestom. Okrem toho je VC známa nevyspytateľným počasím. Trať tvorí rad rýchlych zákrut, mnohé z nich jazdci absolvujú vo vyše 200 km rýchlosti. Hneď po štarte prvú ľavotočivú zákrutu známu ako Copse považujú za jednu z najrýchlejších v rámci celých MS. Jazdci majú pri jej absolvovaní zakázané používať piaty prevodový stupeň. V najrýchlejšej pasáži okruhu pred zákrutou Stowe dosahujú monoposty vyše 300 km rýchlosť. V nedeľu sa očakáva predovšetkým razantný útok Ferrari. Červení diabli veľmi rýchlo vytriezveli po posledných dvoch VC, v ktorých tím Williamsu získal dvojité víťazstvo za sebou. To prinútilo Talianov k mobilizácii. Ferrari intenzívne testovalo a pred súťažou v Silverstone hlási vyše 4000 najazdených kilometrov v rámci testov, nové prvky na vozidle a nové pneumatiky. To by malo pomôcť predovšetkým obhajcovi titulu M. Schumacherovi v bratskom boji s Ralfom, ktorý jazdí za Williams a na Michaela stráca už len 11 bodov, ale aj v súboji s dotieravým Montoyom. Bolo to síce únavné, ale podarilo sa nám pár sľubných objavov a v Silverstone použijeme niekoľko inovácií, prezradil M. Schumacher. V Anglicku sa predstaví zlepšeným modelom o aerodynamické prvky. Jeho vozidlo bude obuté do pneumatík Bridgestone, ktorá majú zastaviť vzostup konkurenčných Michelline. Williams je v súčasnosti silný, ale Silverstone sedí nám. Vedieme MS v oboch hodnoteniach, a tak to bude aj po nedeli, vyhlasuje M. Schumacher. K návratu na výslnie by mu mal pomôcť aj typický anglický dážď. M. Schumacher doteraz VC Anglicka vyhral dva razy - v roku 1989 a 2002 a vždy pršalo. Daždivé počasie zase nesedí konkurencii, ktorá používa pneumatiky, ktoré sú všeobecne považované za ich slabinu pri jazde na vode. Michael je pre nás preto favoritom. Naše šance vzrastú, keď bude počasie stabilné a najmä suché, priznáva Ralf, ktorému sa doteraz v Anglicku podarilo vystúpiť na stupeň víťazov raz. V roku 1999 skončil tretí. Jeho tím - Williams prichádza do Anglicka posilnený novým sponzorským kontraktom s výrobcom piva Anheuser - Busch za 75 miliónov eur. Po návrate do čias víťazstiev túži Räikkönen z McLarenu. Hoci strieborné šípy museli odložiť premiéru nového monopostu o 2 mesiace. Je v našich silách stáť na stupňoch víťazov, myslí si Räikkönen, ktorý najviac bojuje v sezóne s technickými poruchami vozidla. Kým sa v rámci F1 vedú špekulácie, ktorí z bratov Schumacherovcov bude majstrom sveta, a či im to nevyfúkne Räikkönen, útok na tento post stále pripravuje aj Montoya. Je zatiaľ štvrtý. Keby som nemal technické problémy, tak som pred Ralfom. Musím si zlepšiť kvalifikáciu, lebo v pretekoch som rýchlejší ako on. Bolo by skvelé, keby sme zopakovali úspechy z posledných dvoch VC aj v Anglicku. Ale o tom určite rozhodne počasie, mieni Montoya. VC Veľkej Británie Dĺžka okruhu: 5,141 km Dĺžka pretekov: 60 kôl = 308,356 km Najrýchl. kolo v pretekoch: Barrichello (Braz./Ferrari) 2002: 1:23,083 = 223,522 km/h Najrýchl. kolo v kvalifikácii: Montoya (Kol./Williams), 2002: 1:18,998 = 234,321 km/h Najrýchlejšie preteky: Häkkinen, 2001: 1:25:33,770 = 216,231 km/h Víťazi: rok 2000 - Coulthard (Brit./McLaren), 2001 - Häkkinen (Fin./McLaren), 2002 - M. Schumacher (Nem./Ferrari). (ČT/ger) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |