|
|||||||||||||||||
Pondelok 7.Júla 2003 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kozel sa stal jednotkouDo technológie, distribúcie a výčapov Úspešný rozvoj akciovej spoločnosti Pivovar Šariš ocenili na riadnom valnom zhromaždení jej akcionári. Hospodársky výsledok po zdanení predstavoval 109,7 mil. Sk, čo znamená nárast o 45 % oproti roku 2001. Pivovar investoval v minulom roku 327,6 mil. Sk do rozvoja spoločnosti. Najväčšia časť investícií smerovala do modernizácie technologických zariadení vo výrobe, do distribúcie a výčapných zariadení. Od vstupu spoločnosti SAB do pivovaru v roku 1997 investovali 1,4 mld. Sk. Úspech Pivovaru Šariš sa prejavil aj vo zvýšení objemu predaného piva. V roku 2002 dosiahol takmer 1,255 milióna hektolitrov, čo je najvyššie číslo v celej histórii spoločnosti. Predstavuje to zvýšenie objemu predaja oproti predchádzajúcemu roku o 20 %. Výrazný podiel na tomto úspechu má nárast predaja piva Velkopopovický Kozel, ktoré sa stalo najpredávanejšou českou značkou na slovenskom trhu. Okrem schválenia riadnej účtovnej závierky za rok 2002 a návrhu na rozdelenie zisku bola na programe aj voľba členov predstavenstva. Stali sa nimi Steve Woodward, generálny riaditeľ spoločností Plzenský Prazdroj a Pivovar Šariš a Gavin Brockett, finančný riaditeľ týchto spoločností. S. Woodward okrem iného upozornil na to, že daňová reforma, obzvlášť prudký nárast spotrebnej dane z piva, ktorý nebude aplikovaný na iné alkoholické nápoje, by mohol poškodiť pivovarský a sladovnícky priemysel. Spotrebná daň je daňou spotrebiteľskou, zvýšenie prejde priamo na spotrebiteľa, čo môže s veľkou pravdepodobnosťou spôsobiť zníženie objemu predaja piva. Znamená to negatívne vplyvy na celý obchodný reťazec - od dodávateľov cez pivovary až po spotrebiteľov. Vlastníkom Pivovaru Šariš je nadnárodná pivovarnícka spoločnosť SABMiller, ktorá je druhou najväčšou pivovarníckou spoločnosťou na svete. Šariš s podielom 25 % na slovenskom pivnom trhu patrí spolu s pivovarmi v Plzni, Nošoviciach a Velkých Popoviciach do skupiny Plzenský Prazdroj. Pivovar v Šariši zamestnáva v súčasnosti 450 ľudí a vo svojom závode vo Veľkom Šariši vyrába pivo značiek Šariš, Smädný mních, Gambrinus a Velkopopovický Kozel. Na slovenskom trhu distribuuje aj značky Pilsner Urquell a Radegast. Ladislav Kulik |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |