Hospodársky denník
USD36,426 Sk
EUR41,531 Sk
CHF26,768 Sk
CZK1,313 Sk
  Utorok  8.Júla 2003

Čo je monopol?

Azda sa dožijeme nových telefonických operátorov, ktorí budú vyznávať telefón ako prístroj na komunikáciu. Aj na telefonickú komunikáciu s nimi. Slovenské telekomunikácie sa však rozhodli urobiť niečo pre zdravie svojich zákazníkov a dali prednosť osobnému kontaktu. Nielen na pracoviská Infotelu musíte ísť osobne. (To by mohol byť príklad pre iné štátne, verejné a ďalšie inštitúcie, organizácie a firmy, ktoré monopolne poskytujú služby.) Keď voláte na ich telefónne čísla, tak počujete vyzváňací tón, a na dôvažok, trebárs na informačných číslach ST, vám dajú dobrú radu, aby ste boli trpezlivý. Ešteže sa nájde na piaty-šiesty pokus informačný pracovník, ktorý vám povie, že telefonicky spojiť sa s takým či iným pracoviskom je už mesiac-dva nemožné. Ako však vnímať likvidáciu telefonickej komunikácie klientov s odborníkmi a so zodpovednými pracovníkmi operátora? Obávam sa, že manažérov - stratégov tohto operátora čoskoro napadne, že najlepšia komunikácia so zákazníkom by bola písomná alebo cez odkazovač. Konkurenčný operátor by sa takejto chyby dozaista vyvaroval, aj keby neušetril x pracovných miest. Popri monopole tu máme aj diktát osobného kontaktu, nehovoriac už o iných, o ktorých sa však nezmieňujú nijaké propagačné a iné materiály ST, a. s.

(Hd, vs)

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.