|
|||||||||||||||||
Štvrtok 28.Augusta 2003 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Operátori diktujú využitieKombinovaná preprava sa pre železnicu stala prioritou Jedným z hlavných podnikateľských cieľov Železničnej spoločnosti, a. s. (ZSSK), je získavanie a udržanie si zákazníkov v existujúcom konkurenčnom prostredí. Od tohto cieľa sa odvíja i obchodná politika sekcie kombinovanej prepravy a tá je zameraná predovšetkým na stabilizovanie okruhu stálych zákazníkov, ktorým ZSSK vychádza v ústrety hlavne zvyšovaním kvality prepravy, na získavanie nových zákazníkov pružnou cenovou politikou, na presmerovanie prepráv na dlhé vzdialenosti, cieľom je aj zvýšenie podielu kombinovanej prepravy na celkovom objeme prepravy a v neposlednom rade aj zabezpečovanie primeraného nárastu tržieb, a to najmä vhodnou cenovou politikou. Nový prístup ku kvalite a komplexnosti prepravných služieb predpokladá spoluprácu s ostatnými dopravcami v prepravnom reťazci kombinovanej dopravy. Pri spolupráci sa musia využiť prednosti zúčastnených druhov dopravy a ich ekonomická výhodnosť. Kombinovanú dopravu zabezpečujú v Európe predovšetkým špecializované firmy - operátori, ktorí nakupujú vo veľkom výkony od železníc. V prepravnom reťazci kombinovanej dopravy poskytujú železnice operátorom celý systém služieb, a to najmä pri prevádzke pravidelných ucelených vlakov. Ponuka služieb vychádza z potrieb a požiadaviek operátorov. Úlohou pracovníkov sekcie kombinovanej prepravy je komplexne zabezpečiť požiadavky operátorov na bezpečnú a kvalitnú prepravu zásielky na požadovanej trase, na prepravný čas a na dodržiavanie stanoveného grafikonu verejnej dopravy. V poslednom čase dôležitý aspekt predstavuje nielen potreba prepravy tovaru v primeranom čase, ale aj časová optimalizácia dodávky, kde zohráva čím ďalej tým väčšiu dôležitosť logistika. Častou službou, ktorú žiadajú prepravcovia, býva sledovanie ucelených vlakov, v odosielacích staniciach a staniciach určenia. Pracovníci divízie nákladnej prepravy takisto v prípade záujmu operátorov vybavujú požiadavky na prenájom špeciálnych železničných vozňov a na prepravu mimoriadnych zásielok. Samozrejmou súčasťou je poskytnutie informačného servisu a poradenská činnosť o tarifných a prepravných podmienkach. Uvedené služby zabezpečuje sekcia v spolupráci so ŽSR a všetkými železničnými správami zúčastnenými na preprave. Minimálne raz ročne sa koná rokovanie operátora so všetkým zúčastnenými železnicami na preprave s cieľom dohodnúť cenové, relačné a prepravné podmienky na ďalší rok, ako i vyhodnotenie kvality prepravy. Ročne je v sekcii kombinovanej prepravy evidovaných až 100 dohôd o cene. Kombinovaná preprava by sa dala rozdeliť na prepravu jednotlivých zásielok a pravidelných ucelených vlakov kombinovanej dopravy. Najvýhodnejším spôsobom je prevádzka pravidelných vlakov, ktoré majú najkratšie časy prepravy, minimálny pobyt na hraniciach a dodávku zásielok do terminálov s presnosťou na hodiny. Najväčšie objemy a tržby v kombinovanej preprave zabezpečujú práve zákazníci, ktorí tieto vlaky prevádzkujú. Sú to Kombiverkehr Frankfurt nad Mohanom, Metrans Praha a Metrans (Danubia), European rail Shuttle Rotterdam. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |