Hospodársky denník
USD37,135 Sk
EUR41,591 Sk
CHF26,836 Sk
CZK1,266 Sk
  Štvrtok  11.Septembra 2003
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Prvotriedne médium

Najprv príde ponukový list. V ňom sa potenciálny vystavovateľ dozvie o davoch záujemcov pred dverami organizátora, o pripravovanej veľkolepej reklame a zástupoch nedočkavých návštevníkov z radov obchodníkov i spotrebiteľov.

S blížiacim sa termínom spľasnú sľuby ako bubliny a ak sa veľtrh či výstava vôbec koná, nuž neraz v malom komornom kruhu vystavovateľov a návštevníkov. Veď kto má vraj peniaze na lepšiu reklamu a propagáciu, čo by ešte tie naše firmy a firmičky nechceli. Pravda, česť veľtrhom výnimkám, keď podnik môže napokon ľutovať, že sa na akcii nezúčastnil a rýchlo sa pripravovať na ďalší ročník. Našťastie, dnes si už väčšina slovenských firiem a spoločností vyberá svoju prezentáciu za hranicami veľmi starostlivo a cielene. Aj organizáciu, ktorá mu účasť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách zabezpečuje technicky. Pretože aj tu platí, že ich služby musia byť šité skutočne na mieru toho-ktorého vystavovateľa.

Veľtrhy boli vždy účinným prostriedkom marketingu. Ich silnou stránkou je priamy styk medzi podnikom ponúkajúcim výrobky či služby a zákazníkom, ktorý ich potrebuje. Zákazníci prichádzajú na veľtrhy a výstavy z vlastnej vôle, aby sa oboznámili s podnikmi a ich ponukou. Význam veľtrhov spočíva okrem iného v tom, že u zákazníkov priamo vzbudzuje potrebu kúpiť si ten či onen výrobok, alebo službu. Podľa výsledkov prieskumu uskutočneného firmou Suomen Gallup sa veľtrhy pri ovplyvňovaní výberu v prípade väčších nákupov zaraďujú hneď na druhé miesto za diskusie s kolegami.

Je prirodzené, že veľtrhy majú konkurentov v iných prostriedkoch marketingu. Cena kontaktu medzi firmou a zákazníkom, nadviazaná prostredníctvom veľtrhu, je v porovnaní s inými médiami výhodná. Pri správne zvolenej stratégii sú veľtrhy najaktívnejšou súčasťou marketingovej kampane.

Počasie

Očakávame zvýšenú záťaž na meteosenzitívnych ľudí. Prevládať môžu ťažkosti pri ochoreniach pohybového aparátu (najmä reumatické bolesti), srdcovo-cievneho, dýchacieho, prípadne zažívacieho systému. Častejší môže byť výskyt nervozity, podráždenosti, únavy až depresie, bolestí hlavy, starších poranení a fantómových bolestí. Nižšia telesná a duševná výkonnosť, schopnosť sústredenia sa a pohotových reakcií môže zvýšiť riziko úrazov a nehôd.Zajtra predpokladáme pretrvávanie zdravotných ťažkostí podmienených počasím.(zč)

n Dnes bude veľká, predpoludním miestami zmenšená oblačnosť. Neskôr na viacerých miestach občasný dážď. Najvyššia teplota 15 až 20, na severozápade okolo 13 stupňov. Slabý, na západnom Slovensku západný vietor 3 až 6 m/s. Teplota na horách vo výške 1500 m okolo 9 stupňov.n V piatok bude prevažne veľká oblačnosť a na mnohých miestach občasný dážď alebo prehánky. Nočná teplota 12 až 8, v horských dolinách okolo 6 stupňov, denná 15 až 19, na severe miestami okolo 13 stupňov. V sobotu bude veľká oblačnosť až zamračené a na mnohých miestach dážď alebo prehánky. Na západe časom zmenšená oblačnosť a zrážky len miestami. Nočná teplota 11 až 7 stupňov, denná 15 až 19, na severovýchode okolo 13 stupňov.n Slnko vyjde zajtra o 6.26 a zapadne o 19.11 hod.

Amsterdamdážď17
Atényzamračené27
Belehradzamračené20
Berlíndážď14
Bratislavaoblačno18
Bruselpolooblačno18
Budapešťoblačno20
Bukurešťzamračené21
Frankfurtdážď16
Helsinkipolojasno20
Istanbuldážď25
Kodaňdážď15
Kyjevzamračené16
Lisabonpolojasno26
Londýnoblačno18
Madridpolojasno26
Moskvaoblačno15
Oslooblačno18
Parížoblačno21
Prahadážď15
Rímjasno29
Sofiadážď15
Štokholmpolojasno19
Varšavazamračené18
Viedeňoblačno18
Záhreboblačno20
Ženevaoblačno17

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.