|
|||||||||||||||||
Streda 17.Septembra 2003 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Čo je s bankomatmi?Ako už skonštatoval istý pán Murphy, dochádza k poruchám a výpadkom práve v tých najnevhodnejších chvíľach. Imúnne nie sú ani bankomaty jednotlivých bankových skupín podnikajúcich na Slovensku. V poslednom čase sme však zaznamenali viacero prípadov, keď sa klient márne snažil vybrať svoje peniaze z bankomatu. Napríklad Slovenskej sporiteľne, Tatra banky aj Ľudovej banky. Príbeh mal takýto scenár. Klient banky sa rozhodne vybrať z jej bankomatu sumu vo výške 2000 korún. Limit na účte má stanovený na 5000 korún, a keďže v ten deň ešte nič nevyberal, očakáva hladký priebeh transakcie. Vloží bankomatovú kartu, zadá svoj PIN kód, zvolí požadovanú sumu a čaká, kým mu automat vydá peniaze. Čaká však márne. Hoci sa bandita tvári, že všetko je v poriadku a transakcia bola úspešná, zostáva klient s prázdnymi rukami aj peňaženkou. Keďže ani stroje nie sú dokonalé, rozhodne sa skúsiť šťastie v inom bankomate. Situácia sa však opakuje. Do tretice všetko dobré, povie si klient, a riskne ešte jeden pokus. Tentoraz je však výsledok iný. Bankomat zákazníka upozorňuje, že výberom sumy 2000 korún by prekročil svoj denný limit a odmieta peniaze vydať. Zneistený a nervózny sa klient čo najrýchlejšie obracia na svoju banku, aby zistil, čo sa deje. Zamestnanci sú však nevedomí a jediné, na čo sa zmôžu, je utešiť svojho klienta, že takéto veci sa môžu stať. Všetko sa vraj vysvetlí a dá do poriadku už v najbližších hodinách, prípadne dňoch. Po určitom čase zistí banka chybu vo svojom systéme a prevádza strhnuté financie opäť na klientov účet, pričom sa tvári, že sa predsa nič hrozného nestalo. Ak by sa však táto situácia prihodila osobe vo vážnej finančnej núdzi, mohli byť dosahy a závery tejto skúsenosti úplne iné. Ak k tomu pripočítame aj výpadky celých bankomatových sietí na niekoľko hodín nielen v bežných pracovných, ale aj vo víkendových dňoch, dostáva sa funkčnosť a úžitok týchto elektronických pomocníkov do iného svetla. Profitovať by z toho mohol predovšetkým textilný priemysel, keď plastikové karty vymeníme za silónové ponožky. Martin Peterčák |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |