Hospodársky denník
USD38,674 Sk
EUR42,044 Sk
CHF27,3 Sk
CZK1,291 Sk
  Utorok  2.Septembra 2003
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Konečne sa našli investície

Ukončili prvú etapu modernizácie stanice širokého rozchodu

Čierna nad Tisou je železničná prechodová stanica pre vlaky normálneho a širokého rozchodu. Od roku 1947 sa stala známym miestom, kde z malej železničnej zastávky vyrástol najväčší suchozemský prístav. Miesto, ktoré dovtedy strážil iba jeden závorár, sa premenilo na

prekladisko surovín

a tovarov z krajín bývalého Sovietskeho zväzu. Dodnes má tento prechod pre slovenské železnice strategický význam pri prepravách východ - západ. Od spomínaného povojnového obdobia prešlo už viac ako päťdesiat rokov a v železničnej stanici Čierna nad Tisou sa odvtedy neinvestovalo, aj keď koľajisko širokého rozchodu bolo už dávno v dezolátnom stave. Pred rokom sa ľady konečne pohli a začala sa rekonštrukcia a modernizácia širokého rozchodu podľa projektu Sudop Trade Košice. V utorok 22. júla sa v Čiernej nad Tisou konala kolaudácia prvej etapy modernizácie stanice širokého rozchodu Čierna nad Tisou. Týmto dňom ŽSR ako investor odovzdali a zároveň uviedli do prevádzky časť generálnej opravy širokého rozchodu. Technický dozor a takpovediac ochrannú ruku nad celou rekonštrukciou držal a na stavbu naďalej dohliada Ing. Jozef Holka z Účelového strediska prípravy a realizácie Košice, vysunuté pracovisko Čierna nad Tisou. V súvislosti s rekonštrukciou stanice okrem iného zdôraznil: „Rekonštrukcia a modernizácia širokého rozchodu v Čiernej nad Tisou, teda celá táto živá stavba, sú rozdelené do niekoľkých etáp. Hlavným dôvodom je postupné odovzdávanie do prevádzky, aby doprava nemusela byť odstavená. V neposlednom rade tu zohrávajú úlohu aj investície, ktoré dostávame postupne.“

Ako o živej stavbe hovoria stavbári preto, že sa tu pracuje pri plnej prevádzky. Dôvodom je financovanie stavby zo štátneho rozpočtu a z iných cudzích zdrojov. Labilná pôda je často brzdou v prácach železničiarskych stavbárov. Napriek množstvu prekážok bez problémov dali do prevádzky prvú etapu modernizácie. Zrekonštruované západné zhlavie vchodovej skupiny, spádovisko, zrekonštruované východné zhlavie smerovej skupiny, 32 kusov nových výhybkových jednotiek a 2418 metrov koľaje je už v prevádzke. Zlepšenú podobu stavby dotvára aj desať nových osvetľovacích veží. „Ten, kto toto miesto nevidel pred rekonštrukciou, len ťažko uverí, že tu na mieste akejsi džungle vyrástlo nové moderné koľajisko s úplne novou konfiguráciou koľají,“ hodnotí stavbu technický námestník prednostu Železničnej stanice Čierna nad Tisou Ing. Oto Máté. Pýchou tejto modernej stavby sú napríklad hydraulické koľajové brzdy PHB 04-R, ktoré sú na tratiach ŽSR novinkou. Ide o novú

generáciu bŕzd,

kde princípom je pružné brzdenie, tzv. inteligentné brzdy, jedinečné na Slovensku. K moderným brzdám pribudla aj nová staticko-dynamická koľajová váha a k úprave došlo aj na pôvodnej dynamickej. Na mieste nového koľajiska vyrástla a pred dokončením je budova, ktorá bude slúžiť na obsluhu zabezpečovacieho zariadenia a výhybiek. V Čiernej nad Tisou sa teda dočkali rekonštrukcie, a hoci celková stavba potrvá ešte niekoľko rokov, stanica širokého rozchodu bude po jej dokončení moderným európskym železničným pracoviskom.

Počasie

Na východe územia očakávame prevládanie pomerne nepriaznivých vplyvov počasia s pomerne zvýšenou záťažou srdcovo-cievneho a dýchacieho systému a nižšou telesnou a duševnou výkonnosťou a koncentráciou. Na ostatnom území je sklon k zvýšeniu krvného tlaku. Na celom území možno očakávať častejší výskyt ťažkostí pri ochoreniach pohybového systému, bolesti reumatické, kĺbov, starších poranení, hlavy, prípadne mierne zvýšený sklon k depresii u psychicky labilných jedincov a k anginóznym ťažkostiam.Zajtra predpokladáme ústup zdravotných ťažkostí u meteosenzitívnych ľudí. (zč)n Dnes bude polooblačno, postupne prevažne veľká oblačnosť, na severe na viacerých miestach a na juhu ojedinele prehánky. Na hrebeňoch Tatier veterné a snehové prehánky. Najvyššia denná teplota 15 až 19, v severných okresoch na okolo 13 stupňov. Severozápadný vietor 4 až 8 m/s. Teplota na horách vo výške 1500 m 4 stupne. n V stredu bude polooblačno až oblačno. Na severe miestami prehánky, vo vyšších polohách snehové. Najnižšia nočná teplota 8 až 3, v dolinách okolo 1, najvyššia denná teplota 14 až 19, na severe okolo 12 stupňov. Vo štvrtok bude polooblačno až oblačno. Na severe miestami prehánky, vo vyšších polohách snehové. Najnižšia nočná teplota 8 až 3, v dolinách okolo 1, najvyššia denná teplota 15 až 20, na severe okolo 13 stupňov. n Slnko vyjde zajtra o 6.14 a zapadne o 19.27 hod.

Odber plynu

Na dnešný deň platí v rozvodnej sústave zemného plynu odberový stupeň č. 3.Tlak

Údaje o priemernom barometrickom tlaku v kPa za 27. 8. 2003: Bratislava 99,27, Sliač 97,22, Košice 98,03, Poprad 92,84, za 28. 8. 2003: Bratislava 99,51, Sliač 97,40, Košice 98,35, Poprad 93,15, za 29. 8. 2003: Bratislava 98,94, Sliač 97,22, Košice 98,24, Poprad 93,00, za 30. 8. 2003: Bratislava 99,39, Sliač 97,24, Košice 98,02, Poprad 92,82, za 31. 8. 2003: Bratislava 99,78, Sliač 97,56, Košice 98,42, Poprad 93,17.Údaje poskytuje SPP.

Amsterdamprehánky18
Atényslnečno34
Belehradprehánky25
Berlínprehánky18
Bratislavapolooblačno20
Bruselprehánky18
Budapešťpolooblačno22
Bukurešťoblačno26
Frankfurtpolooblačno20
Helsinkioblačno15
Istanbulprehánky26
Kodaňoblačno14
Kyjevprehánky17
Lisabonpolojasno26
Londýnpolooblačno18
Madridpolooblačno28
Moskvaoblačno19
Oslopolojasno15
Parížpolooblačno20
Prahaprehánky 17
Rímoblačno29
Sofiabúrky27
Štokholmpolojasno17
Varšavaprehánky15
Viedeňpolooblačno19
Záhreboblačno22
Ženevapolojasno20

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.