|
|||||||||||||||||
Utorok 2.Septembra 2003 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Odmeny vo VW po novomManažéri najväčšej európskej automobilky Volkswagen tento rok podstatnú časť odmien dostanú podľa návratnosti investícií. Mali by viac uvažovať o vynakladaných prostriedkoch. Nový systém odmeňovania by pri jednotlivých značkách mal zvýšiť lojality k celej skupine, napísal minulý týždeň britský denník Financial Times. Ďalším krokom vedenia, generálneho riaditeľa Dernarda Pischetsriedera a nastupujúceho finančného riaditeľa Hans Dietera Pötscha, je zmena veľkoobchodnej distribúcie hlavných značiek koncernu. Volkswagen chce spojiť distribúciu značiek VW a Škoda na jednej strane a Seatu a Audi na druhej strane, uviedol denník. Volkswagen chce založiť až 40 percent manažérskych prémií na návratnosti kapitálu, avšak až potom, čo tento ukazovateľ prekročí kapitálové výdavky, teda výplatu dividend a úroky z pôžičiek. V odvetví známom plytvaním s kapitálom to je podľa britského denníka prelomový krok, ktorý však zrejme povedie k zníženiu odmien. Systém odmeňovania na základe pridanej hodnoty ziskov (EVA) sa tak odvráti od doterajšieho kritéria návratnosti tržieb. Cieľom je dostať späť pod kontrolu výdavky na investície, výskum a vývoj. Myslíme, že to bude dobrý motivačný nástroj, povedal Hans Dieter Pötsch britskému finančnému denníku. Na začiatku však pravdepodobne budú prémie veľmi nízke. Nemecká automobilka vykázala minulý rok návratnosť kapitálu 7,4 percenta, avšak jeho kapitálové náklady boli 7,7 percenta, čo sa v podstate rovná hodnote 134 mil. EUR. Štruktúra prémií rovnako rozšíri kritériá výkonu jednotlivých značiek i merania výkonu celej automobilovej skupiny. Vedenie si od tohto kroku sľubuje, že značky budú namiesto konkurencie vzájomne viac spolupracovať. Manažéri VW už prešli príslušnými kurzami nových odmeňovacích kritérií. Spojenie distribúcie jednotlivých značiek sa bude týkať predovšetkým veľkoobchodnej úrovne, uviedol Hans Dieter Pötsch. Podľa neho tým skupina ušetrí niekoľko sto miliónov eur ročne. Volkswagen sa snaží rozlíšiť imidž jednotlivých značiek a rozdeľuje ich preto do dvoch typov - konzervatívneho a športového. Volkswagen, Škoda, Bentley a Bugatti sú združené do spoločnej skupiny klasických značiek a Audi, Seat a Lamborghini do druhej, takzvanej športovej skupiny značiek. Skupiny budú podnikateľsky viesť VW a Audi a budú tak zodpovedné za ich výsledky. Predchádzajúce stratégia spoločných podvozkových platforiem viedla k tomu, že VW, Seat aj česká Škoda vyrábali veľmi podobné autá, ktoré si navzájom konkurovali. (ČTK) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |