|
|||||||||||||||||
Piatok 26.Septembra 2003 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pohotovostný systémRiešenie už prináša merateľné úspechy Spoločnosť SBS získala zákazku na implementáciu pohotovostného systému v španielskej Barcelone. Zákazka od Servicio Coordinador de Urgencias de Barcelona má hodnotu niekoľkých miliónov EUR. Očakáva sa, že systém zredukuje reakčný čas zdravotníckej pohotovosti približne o 20 %. Riešenie by malo byť podľa plánu implementované do decembra a následne bude spoločnosť systém po obdobie minimálne dvoch rokov aj udržiavať. SBS dodá kompletné riešenie od špeciálne navrhnutého softvéru cez najmodernejšie call centrum a IT infraštruktúru pre 50 pracovných miest až po školenia zamestnancov. Riešenie už využíva 14 iných španielskych zákazníkov, celkovo riadi pohotovostné volania 15 miliónov ľudí v Madride, regióne Katalánska a Baleárskych ostrovov. A ako vlastne pracuje? Keď dispečeri dostanú na svojich PC pohotovostné volanie - ohlasujúce napríklad dopravnú nehodu, prírodnú katastrofu alebo požiar - systém automaticky identifikuje meno a adresu volajúceho na základe telefónneho čísla. Tieto údaje sa okamžite zobrazia na digitálnej mape na obrazovke. Na základe opisu nehody od volajúceho a špecifických otázok zo strany dispečera je prípad kategorizovaný a systém odporučí vhodné zdroje na riešenie, ako napríklad typ záchranného vozidla, vhodné nástroje a počet potrebných záchranných pracovníkov. Využívaním svojich vlastných znalostí a skúseností môžu dispečeri potvrdiť odporúčanie systému, pripadne vykonať zmeny. Záchranné tímy sú potom automaticky upozornené prostredníctvom textovej správy zaslanej prostredníctvom rádiovej technológie. Priemerne sú vozidlá na ceste za menej ako dve minúty od hovoru. Záchranný personál je v ustavičnom kontakte s dispečerom, čo umožňuje kedykoľvek získavať dodatočné informácie alebo posily. Riešenie prináša merateľné úspechy. Počas posledných desiatich rokov klesla miera úmrtnosti v Madride o viac ako 50 percent. Osobné počítače v záchranných vozidlách zohrávajú takisto veľkú úlohu, od zbierania údajov pacientov cez transport a prenos týchto údajov prostredníctvom rádiovej technológie alebo GPRS, takže nemocnica je pripravená už pred príchodom pacienta. Po odovzdaní pacienta dispečer ostáva ešte v kontakte s nemocnicou a v pravidelných intervaloch zisťuje stav pacienta. Údaje sú zadávané do programu manažmentu kvality, čo umožňuje ustavičnú optimalizáciu služieb. (ab) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |