|
|||||||||||||||||
Pondelok 29.Septembra 2003 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bodku položí tok investíciíPýchou sa pre nich stane vynovená levická železničná stanica Železničná stanica Levice je stanicou druhej kategórie, patriacou pod Správu riadenia dopravy Zvolen. Do jeho obvodu sú pridelené aj tri nesamostatné stanice - Kalná nad Hronom na ramene Levice - Nové Zámky, Tekovský Hrádok a Tekovské Lužany na trati Levice - Štúrovo. Popri plnení pracovných úloh veľkú pozornosť venujú Levičania aj rekonštrukcii prijímacej budovy. Raritou tejto stanice však aj v 21. storočí zostávajú ručne stavané výhybky na jednom staničnom zhlaví. Cestujúcich v železničnej stanici Levice víta rozkopané okolie staničnej budovy a zvuk ťažkých mechanizmov. Tunajší obyvatelia i železničiari však zásluhou hlučných stavbárov vidia už kus odvedenej práce v podobe zrekonštruovanej fasády prijímacej budovy a jej interiérov. S rekonštrukciou začali v máji roku 2001. Keď si uvedomíme, že čoskoro je tu koniec roka 2003, možno povedať, že sa naťahuje už dosť dlho. Avšak rekonštrukčné práce ovplyvňovali viaceré negatívne faktory. Nielen samotná finančná situácia v ŽSR, ale aj technické problémy vyplývajúce z historického charakteru budovy, ktorý museli a chceli zachovať. Domáci sú veľmi radi, že rekonštrukcia pokračuje aj v týchto dňoch, lebo na ostatných staniciach investičnú výstavbu pozastavili. Prednosta Železničnej stanice Levice Ing. Peter Bossini v tejto súvislosti okrem iného zdôraznil: Vypracovaný projekt rekonštrukcie sledoval viacero cieľov, predovšetkým však zvýšenie kultúry cestovania a zlepšenie sociálneho vybavenia. V Leviciach vždy bola a zostala dosť silná osobná preprava, čomu však nezodpovedali priestory budovy. Určité úpravy sa urobili už pri oslavách storočnice trate Levice - Hronská Dúbrava, ale také rozšírenie, aké sa očakáva po dokončení stavby, tu ešte nebolo. Jedným z pozitív pri vypracovávaní projektov bolo to, že sa sťahovali vysunuté pracoviská SRD Zvolen zo susednej budovy. Tie však neskôr zanikli a tak sme mohli po rozdelení unitárnych železníc poskytnúť vhodné priestory aj kolegom zo Železničnej spoločnosti. Predsavzatie zlepšiť kultúru v sociálnej oblasti našich zamestnancov sa podarilo na výbornú. Dôkazom je prvé miesto za kvalitu sociálnych zariadení v meste v prieskume, ktorý urobili miestne noviny Nové Pohronie. Vo vestibule bude mať stredisko osobnej prepravy zriadené informačné centrum, s novým hlasovým a vizuálnym informačným systémom, ktorý uľahčí prácu výpravcom a zvýši informovanosť cestujúcich. Súčasťou rekonštrukcie je aj plynofikácia stanice a napojenie na verejnú kanalizáciu, urobila sa digitalizácia ústredne, čím sa značne zlepšila telefónna sieť, skvalitnili a zrýchlili sa prenosy informácií. Obnovená levická železničná stanica bude po ukončení prác nepochybne prínosom pre cestujúcu verejnosť. Len aby bol dostatok financií. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |