Hospodársky denník
USD36,055 Sk
EUR41,173 Sk
CHF26,724 Sk
CZK1,3 Sk
  Utorok  30.Septembra 2003

Robiť lepší biznis

Apoštoli míňajú najviac

Aké má náš trh možnosti rozvoja po vstupe Slovenska do Európskej únie, ako zaviesť nové technológie do maloobchodu, ako pracovať so spotrebiteľmi - to sú len niektoré z tém, ktorým sa včera venovali účastníci ďalšieho ročníka kongresu s medzinárodnou účasťou Trade & Marketing Forum v Bratislave. Zorganizovala ho redakcia Instore Slovakia, špecializovaného časopisu pre obchod a výrobu. Zaujímavý bol napríklad pohľad na typy zákazníkov z hľadiska lojality a spokojnosti na základe výskumu v obchodných reťazcoch v SR. V absolútnej prevahe sú podľa Borisa Pokorného z AISA Slovensko spokojní zákazníci, avšak zo skupiny nelojálnych (tzv. žoldnieri - 66 %). Zláka ich každá nová ponuka konkurencie. Najhorší sú tzv. teroristi (15 %), ktorí šíria o firme negatívne posolstvá. Tí, ktorých by si firmy mali pestovať, sú tzv. apoštoli (16 %), a to nielen preto, lebo sú spokojní, lojálni a šíria o firme pozitívne posolstvá, čím jej získavajú ďalších zákazníkov, ale aj preto, lebo míňajú viac peňazí - za rok v priemere aj o 5200 Sk viac ako „žoldnieri“. Získať si ich možno príjemným a ústretovým vystupovaním obsluhy, dôrazom na čerstvosť tovaru, ich výhodnou cenou a nezanedbateľná nie je ani otázka dobrej orientácie v hypermarkete.

Zuzana Krútka

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.