|
|||||||||||||||||
Utorok 30.Septembra 2003 |
Robiť lepší biznisApoštoli míňajú najviac Aké má náš trh možnosti rozvoja po vstupe Slovenska do Európskej únie, ako zaviesť nové technológie do maloobchodu, ako pracovať so spotrebiteľmi - to sú len niektoré z tém, ktorým sa včera venovali účastníci ďalšieho ročníka kongresu s medzinárodnou účasťou Trade & Marketing Forum v Bratislave. Zorganizovala ho redakcia Instore Slovakia, špecializovaného časopisu pre obchod a výrobu. Zaujímavý bol napríklad pohľad na typy zákazníkov z hľadiska lojality a spokojnosti na základe výskumu v obchodných reťazcoch v SR. V absolútnej prevahe sú podľa Borisa Pokorného z AISA Slovensko spokojní zákazníci, avšak zo skupiny nelojálnych (tzv. žoldnieri - 66 %). Zláka ich každá nová ponuka konkurencie. Najhorší sú tzv. teroristi (15 %), ktorí šíria o firme negatívne posolstvá. Tí, ktorých by si firmy mali pestovať, sú tzv. apoštoli (16 %), a to nielen preto, lebo sú spokojní, lojálni a šíria o firme pozitívne posolstvá, čím jej získavajú ďalších zákazníkov, ale aj preto, lebo míňajú viac peňazí - za rok v priemere aj o 5200 Sk viac ako žoldnieri. Získať si ich možno príjemným a ústretovým vystupovaním obsluhy, dôrazom na čerstvosť tovaru, ich výhodnou cenou a nezanedbateľná nie je ani otázka dobrej orientácie v hypermarkete. Zuzana Krútka |
|
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |