Hospodársky denník
USD38,741 Sk
EUR41,916 Sk
CHF27,337 Sk
CZK1,295 Sk
  Štvrtok  4.Septembra 2003

Carrefourske ilúzie

Jednou zo super-ponúk v hypermarkete Carrefour na bratislavskej Panónskej ceste bol Actimel pomarančový aj prírodný. Balený po šiestich kusoch a s výrazným pútačom, že dva sú zadarmo. Odhliadnuc od toho, že cenovky pri tomto tovare chýbali, utorkový Actimel mal najvyššiu cenu odvtedy, čo je v predaji. Za štyri kusy 54,90 Sk, teda jeden za 13,725 Sk. Pre úplnosť treba dodať, že každý zo šiestich ste kúpili za 9,15 Sk, čo je takmer najmenej v slovenskej actimelovej histórii. V ten deň bola cena Actimelu v iných predajniach obchodných reťazcov od 10,00 do 12,00 korún slovenských.

To sú fakty o praktikách iluzionistov zn. Carrefour. Vedľa štvorkusového balenia šesťkusové, v obidvoch prípadoch bez cenoviek a k tomu ten pútač, že dve balenia sú zadarmo. Veľkej ilúzii z dielne Carrefour o výhodnej akciovej kúpe by ste podľahli, ak by ste nevnímali displej pokladnice. Carrefourovským iluzionistom akosi nedošlo, že slovenský zákazník vie spamäti aj deliť a násobiť „malé čísla“. Keď už nie každý, tak aspoň jeden, ktorý si navyše uvedomil, že tento obchodník ho chcel oblafnúť, a to spôsobom neveľmi korektným, ba priam trápnym. Tovar síce vrátil, ale zodpovedného za takýto žartík nebolo.

Nič nie je zadarmo, o tom nepochybujme. Keď však ilúzie, tak na úrovni. Carrefourovská ilúzia takou určite nebola. Aj v tejto story sa vynoril chrobák, ktorým sa stal cenový rozdiel od 1,70 až po vyše 3,70 Sk za jedno jeho balenie v jednotlivých hypermarketoch, ale aj v predajniach mimo známych obchodných reťazcov. Odrazu si ten zákazník uvedomil, že v tejto veľkopredajni sa nikdy nedopátral zodpovedného, pokiaľ chcel upozorniť o. i. na tovar po záručnej lehote, na absenciu cenoviek, na nekvalitné ovocie, na ďalšie nedostatky, alebo dokonca mal vrúcne želanie, aby mu niekto konkrétny aspoň poradil.

Hypermarkety majú svojské čaro, ale v nejednom prípade sa z nich vytratil dobrý duch obchodu, ktorým donedávna bola snaha o osobný kontakt so zákazníkom. Je taký trend nielen v obchode, ale aj v iných sférach, ktorého spoločným menovateľom nie je nič viac a nič menej ako len úspora mzdových prostriedkov. Nateraz je to trend, ale keď čo len jeden z bossov obchodu pochopí, aké zázraky dokáže vytrvale prejavovaný vzťah k zákazníkovi a osobný kontakt s ním, tak knokautuje konkurenciu. V niektorých obchodných organizáciách to začínajú chápať a pomaly si privolávajú „dobrého ducha“.

Karol Vlk

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.