Hospodársky denník
USD31,963 Sk
EUR40,735 Sk
CHF25,996 Sk
CZK1,254 Sk
  Pondelok  12.Januára 2004
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Unilever je skutočne všade

Značky obľúbené v každej domácnosti

Kto by nepoznal svetoznáme kozmetické a čistiace prostriedky z radu Dove, Signal, Rexona, Domestos či Cif? Alebo potraviny od rastlinného masla Rama a tuk na pečenie Hera cez majonézy Hellmann´s až po lahodný čaj Lipton či sladké tajomstvo zn. Algida? Hoci ide o výrobky skutočne rôzne, spája ich jedno - Unilever. Korene tejto svetoznámej britsko-holandskej spoločnosti siahajú síce už do 19. storočia, o spoločnosti Unilever však hovoríme predovšetkým od 30. rokov 20. storočia, keď došlo k fúzii britskej a holandskej spoločnosti. „Za roky svojej existencie si Unilever vybudoval v 150 krajinách, kde pôsobí, a s obratom priblizne 45 mld USD skutočne jednu z popredných pozícií medzi spoločnosťami, ktoré sa zaoberajú výrobou, distribúciou a predajom rýchloobrátkových spotrebných tovarov,“ uviedol v rozhovore konateľ spoločnosti Unilever a manažér vonkajších vzťahov Peter Kamenický. Na Slovenskom trhu pôsobí spoločnosť Unilever od začiatku 90. rokov a ako samostatný právny subjekt tu pôsobí od roku 1993. Dnes zamestnáva okolo 300 ľudí.

„Na Slovensku sme začali v roku 1993 s obratom pol miliardy korún. Dnes sa tento obrat stabilne pohybuje okolo 2 mld. Sk,“ spresnil P. Kamenický. Nosnou činnosťou spoločnosti na Slovensku sú dve divízie. Jednou je podľa P. Kamenického oblasť potravín v širšom kontexte a druhou divíziou je kozmetika a čistiace prostriedky. „V súčasnosti kladieme veľký dôraz na presadzovanie globálnych značiek Dove, Signal a Rexona. V oblasti potravín je, pravdaže, záber oveľa širší, a to nielen na globálne, ale taktiež lokálne značky,“ poznamenal konateľ spoločnosti. Ako dodal, pre spoločnosť bol veľmi významný rok 2000, ktorý bol rokom historicky najväčšej a najvýznamnejšej akvizície - kúpy americkej spoločnosti Bestfoods. Tým do rodiny značiek Unileveru pribudli dve veľmi významné značky – Hellmann´s (majonézy, dresingy, tatárske omáčky) a Knorr (polievky a príchute do jedál). „V prvom rade nám ide o uspokojenie každodenných potrieb našich spotrebiteľov, kdekoľvek sa nachádzajú. Preto je aj pokrytie slovenského trhu stopercentné. Je zrejmé, že väčšina našich zákazníkov nepozná priamo Unilever, avšak filozofiou spoločnosti je načúvať ich potrebám a okamžite na ne reagovať prostredníctvom svojich značiek výrobkov. Umožniť im, aby si uspokojili tieto potreby kúpou značky výrobku, ktorá si u nich buduje istú pozíciu z hľadiska kvality a dostupnosti a v ktorú majú zároveň dôveru.“

Samozrejme, bez spätnej väzby so spotrebiteľom by akákoľvek spoločnosť pomerne rýchlo stratila svoju pozíciu na trhu. Preto sa aj Unilever snaží doslova načúvať zákazníkovi a chápať jeho očakávania, predstavy a každodenné potreby. „Uskutočňujeme prieskumy týkajúce sa spotrebiteľského správania. Unilever je zároveň aj v priamom kontakte , a to prostredníctvom návštev našich pracovníkov v rodinách. Ide o veľmi cennú skúsenosť priamo z terénu, ktorú sa snažíme bezprostredne aplikovať pri vývoji našich výrobkov a formulovaní našej stratégie do budúcnosti.“ Z uvedeného je zrejmé, že Unilever má všetky predpoklady na stabilné zastúpenie svojich výrobkov skutočne v každej domácnosti.

Slávka Blazseková

Kontakt:

Unilever, s.r.o.

Cintorínska 7

810 00 Bratislava

P.O. BOX 133

tel.: 02/59326111

fax: 02/59326400

Počasie

Dnes očakávame prevládanie pomerne nepriaznivých účinkov počasia na celom území Slovenska. Pretrvávať môžu ťažkosti pri ochoreniach pohybového systému, najmä u reumatikov. Častejšie sa môžu vyskytovať bolesti hlavy, jaziev a fantómové bolesti. Zvyšujú sa ťažkosti u pacientov s kardiovaskulárnym postihnutím (anginózne bolesti) a s ochoreniami dýchacích ciest. Nižšia môže byť telesná a duševná výkonnosť a schopnosť sústredenia. Zvýšený je sklon k nervozite, podráždenosti, depresii a k celkovým nepríjemným telesným a duševným pocitom, prípadne k zažívacím ťažkostiam.Zajtra očakávame pretrvávanie zdravotných ťažkostí podmienených počasím. (zč)

n Dnes bude oblačno až zamračené. Miestami, najmä na západe, prechodne zmenšená oblačnosť. Na viacerých miestach občasné sneženie, na juhozápade dážď so snehom alebo dážď. Najvyššia teplota -3 až 2, na juhozápade miestami okolo 4 stupňov. Slabý premenlivý vietor. Maximálna teplota na horách vo výške 1500 m okolo -3 stupňov.n V utorok bude premenlivá veľká oblačnosť a na väčšine územia občasné sneženie, v západnej polovici územia v nižších polohách dážď alebo dážď so snehom. Nočná teplota 1 až -3, denná teplota 1 až 6, na strednom a východnom Slovensku miestami okolo -1 stupeň. V stredu bude premenlivá veľká oblačnosť a na väčšine územia dážď, od 1000 m, na východe aj v nižších polohách, sneženie. Neskôr prechod k prehánkam, od 600 m snehovým. Nočná teplota 3 až -2, denná teplota 0 až 4, na juhozápade okolo 6 stupňov.n Slnko vyjde zajtra o 7.41 a zapadne o 16.20 hod.

Amsterdamdážď5
Aténypolooblačno12
Belehraddážď2
Berlínpolojasno3
Bratislavadážď4
Bruseldážď5
Budapešťdážď0
Bukurešťzamračené-1
Frankfurtdážď5
Helsinkisneženie-2
Istanbuloblačno5
Kodaňpolooblačno4
Kyjevsneženie-2
Lisabonslnečno18
Londýndážď11
Madridpolooblačno16
Milánozamračené4
Moskvaoblačno-3
Oslooblačno-1
Paríždážď10
Prahapolooblačno4
Rímzamračené15
Sofiazamračené1
Štokholmprehánky0
Varšavadážď0
Viedeňdážď6
Záhreboblačno7
Ženevadážď3

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.