Hospodársky denník
USD31,963 Sk
EUR40,735 Sk
CHF25,996 Sk
CZK1,254 Sk
  Pondelok  12.Januára 2004

Cestovný ruch je dobrou kartou

O dvadsaťšesť percent vyššia prezentácia čaká v týchto dňoch návštevníkov medzinárodného veľtrhu ITF Slovakiatour a medzinárodnej výstavy Danubius Gastro vrátane ďalších sprievodných výstav, ktoré dotvárajú obraz priemyslu cestovného ruchu. „Sú to dve výstavy z nášho portfólia, ktoré sa rozvíjajú najrýchlejšie,“ konštatuje Ing. Alexander Rozin, generálny riaditeľ spoločnosti Incheba. S takým vysokým medziročným rastom môže byť spokojný každý TOP manažér a A. Rozin naozaj je. „Trend rastu dáva záruku úspešnosti do budúcnosti, Je prejavom rastu záujmu o podnikanie v cestovnom ruchu a o aktívne či pasívne cestovanie. Zvyšuje sa záujem o Slovensko a čoraz väčší počet občanov Slovenska si môže dovoliť cestovať do zahraničia na dovolenku. To všetko sa odzrkadľuje v ponuke, ktorá je prezentovaná na našich výstavách,“ hodnotí výstavy spoločnosti Incheby jej generálny riaditeľ. Výstavy sú skutočne jedinečné a A. Rozin si myslí, že súčasnú prezentáciu na výstavisku je možné zrovnať s veľtrhom GO v Brne a jej cieľom je dosiahnuť úspech ďalšej z výstav Holiday World, ktorú v Prahe organizuje rovnako spoločnosť Incheba. „Cestovný ruch je správna tematika. Incheba stavila na dobrú kartu,“ pripúšťa A. Rozin a dodáva, že úspech výstav je úspechom dvoch manažérov a Incheby. Ing. Ernest Nagy, ktorý nastúpil ako manažér veľtrhu ITF Slovakiatour pri jeho treťom ročníku v roku 1997, zažil prudký rozvoj výstavníctva v cestovnom ruchu osobne. Veď od jeho nultého ročníka (1994), keď vystavovalo 30 subjektov, sa ich počet zvýšil na 400. „Je to aj zásluhou toho, že Slovensko sa začleňuje do EÚ a svet nás začína akceptovať. Potvrdzuje to i prezentácia oficiálnych účastí na tohtoročnom veľtrhu. Nie sú tu len naši susedia, ale aj stredomorské krajiny, ba tiež

exotické krajiny

ako Indonézia a Thajsko,“ hovorí E. Nagy a teší sa, že svet nás začína akceptovať ako potenciálnych cestovateľov. Úspech výstavy z hľadiska odbornej verejnosti je hodnotený počtom nákupcov. Ich záujem motivuje znova len šírka a kvalita ponuky produktu cestovného ruchu, ktorý Slovensko ponúka. „Myslím si, že doma môžeme dosiahnuť také výsledky, ako majú porovnateľné krajiny, dokonca aj Rakúsko,“ verí E. Nagy a dodáva, že možnosti na to máme, hoci to potrvá zopár rokov. Ako to vyzerá s ponukou na Slovensku dnes, uvidíme na výstavisku Incheba už od štvrtku. „V osobitnom pavilóne sa prezentujú obce a mestá, všetky kraje okrem Prešovského,“ uvádza E. Nagy. Tohtoročným cieľom je prebudiť predovšetkým záujem domácej verejnosti. „Objavujme krásy Slovenska - dovolenkujme doma“ - je hlavný slogan propagačnej kampane, ktorú organizačne a finančne podporuje aj Slovenská agentúra pre cestovný ruch. Na výstavisku Incheba dostáva jednu z konkrétnych podôb, výsledok ktorej by sa mal ukázať už v krátkom čase.

Ponuku služieb cestovného ruchu, jej rôznorodosti a kvality vhodne dopĺňa i 11. medzinárodná výstava Danubius Gastro. To, že sa koná súčasne s veľtrhom cestovného ruchu, vyzdvihuje kultúrnu stránku gastronómie. Umenie jesť a piť alebo

nielen pre žalúdok,

ale aj pre oko, si môžeme sami vychutnať v rámci 5. ročníka Medzinárodnej prehliadky kuchárskeho a cukrárskeho umenia Poézia v gastronómii a barmanskej súťaži profesionálov spolu s barmanskou šou St. Nicolaus. Ing. Ivan Veselý, manažér výstavy Danubius Gastro, ktorý nenápadne stojí za rýchlym tempom rozvíjajúcej sa gastronomickej výstavy, kladne hodnotí rozšírenie spektra vystavovateľov. Boli to najmä „mliekari“, ktorých si pamätáme z minulých výstav, ale aj ktorí ako prví v rámci profesijných združení potravinárov podporili výstavu Danubius Gastro, a tak prispeli jej k profilovaniu na dominantnú výstavu v oblasti gastronómie a hotelierstva na Slovensku. „V tomto roku bude zastúpenie mliekarov nižšie. Pribudli však ďalší, nielen z radov potravinárov. Tentoraz je najsilnejšie obsadená nomenklatúra gastrotechniky a nápojov. Nárast v porovnaní s minulým rokom o viac ako 40 percent bude cítiť v hale A1,“ sľubuje I. Veselý a pokračuje: „Máme prekvapenia až z ďalekej Ázie, konkrétne v oblasti kultúry stravovania a obalovej techniky.“

Tohtoročná prezentácia dostala novú dimenziu netradičnou výstavou výtvarného umenia. Je samozrejmé, že výstavy takého formátu, ako je ITF Slovakiatour, vytvárajú priestor na prezentáciu kultúrnych inštitúcií. Incheba v tomto roku pridala niečo navyše, a to priamu prezentáciu umeleckých výtvorov. A. Rozin pripúšťa, že výstava

umeleckých diel

síce zvyšuje náklady akcie, pretože vystavované exponáty musia byť navyše zabezpečené proti krádeži. „Vytvára to pridanú hodnotu, pretože kultúra patrí k cestovnému ruchu. Necestujeme len preto, aby sme videli prírodné krásy, ale aj za kultúrou. Máme tu miesta, kde je čo ukázať a Incheba pôjde týmto smerom,“ odkrýva smerovanie budúcich aktivít veľtrhu cestovného ruchu. Už dnes majú návštevníci možnosť spolu s výstavami si vychutnať nielen cestovateľský festival a výstavu foto- a videotechniky, ale aj novinku, medzinárodnú špecializovanú výstavu Šport. V tomto roku sa netradične prestavuje aj Česká republika, ktorá sa v histórii ITF Slovakiatour stala prvýkrát partnerskou krajinou veľtrhu. Nie darmo, cestovný ruch oživuje nielen kultúrne, ale aj obchodné vzťahy.

Rudolfa Vallová

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.