|
|||||||||||||||||
Štvrtok 15.Januára 2004 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Udomácni sa v Žiline?Aj keď definitívne rozhodnutie juhokórejskej automobilky Hyundai o výstavbe nového závodu ešte nie je známe, v médiách sa v posledných dňoch množia správy, že konečnou zástavkou pre Kórejčanov bude Slovensko. Ako prvá túto informáciu priniesla v utorkovom vysielaní Slovenská televízia a včera zo zdrojov blízkych juhokórejskej automobilky ju potvrdila aj agentúra Reuters. Vedenie Slovenskej agentúry pre rozvoj investícii a obchodu (SARIO), ktorá za Slovensko celý projekt pripravuje a rovnako aj ministerstvo hospodárstva však medializované správy popreli. Zdá sa, že sa Hyundai pre výstavbu svojej továrne prikloní na stranu Slovenska, hoci konečné rozhodnutie bude oznámené v polovici februára, citovala zdroj blízky rokovaniam agentúra Reuters. Podľa tohto bližšie nešpecifikovaného informátora sa firma z vnútropodnikového hľadiska už rozhodla. Najväčšou výhodou Slovenska oproti Poľsku sú podľa neho nízke náklady na pracovnú silu. Pozorovatelia už v minulosti upozorňovali, že mzdové náklady a ponúkané investičné stimuly budú prioritou pri rozhodovaní o výstavbe novej automobilky. Definitívne slovo v otázke ponúkaných investičných stimulov však ešte nepadlo. Podľa zistení TASR v súčasnosti juhokórejskí partneri aj naďalej skúmajú podnikateľské pomery na Slovensku a preverujú možnosti potenciálnych subdodávateľov. Informácie zverejnené v hlavnej spravodajskej relácii STV považujem za absolútne nekorektné, ktoré nezodpovedajú skutočnému stavu a poškodzujú pozíciu Slovenska, ohradil sa proti medializovaným správam minister hospodárstva Pavol Rusko. Podľa šéfa SARIO Jána Bajánka rozhodnutie o investičnom vstupe do teritória strednej a východnej Európy bude zverejnené priamo najvyššími zástupcami automobilky. Posledné správy až priveľmi pripomínajú situáciu, v ktorej sa prednedávnom ocitla Česká republika. Aj tu podľa zaručených informácií sa automobilka Hyundai už rozhodla pre priemyselnú zónu v severočeskom Žatci. Nakoniec sa však Česká republika (spolu s Maďarskom) nedostala ani do užšieho výberu. Konečné rozhodnutie juhokórejskej automobilky o umiestnení novej stredoeurópskej investície v celkovom objeme do 1,5 mld. USD sa očakáva v prvom štvrťroku 2004. Začiatok výstavby je naplánovaný v prvých mesiacoch budúceho roka. Nový závod na výrobu automobilov značky Kia by mal produkovať 300 000 áut ročne. Marcel Laznia |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |