Hospodársky denník
USD32,021 Sk
EUR40,562 Sk
CHF25,971 Sk
CZK1,244 Sk
  Štvrtok  15.Januára 2004
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Unilever je skutočne všade

Značky obľúbené v každej domácnosti

Kto by nepoznal svetoznáme kozmetické a čistiace prostriedky z radu Dove, Signal, Rexona, Domestos či Cif? Alebo potraviny od rastlinného masla Rama a tuk na pečenie Hera cez majonézy Hellmann´s až po lahodný čaj Lipton či sladké tajomstvo zn. Algida? Hoci ide o výrobky skutočne rôzne, spája ich jedno - Unilever. Korene tejto svetoznámej britsko-holandskej spoločnosti siahajú síce už do 19. storočia, o spoločnosti Unilever však hovoríme predovšetkým od 30. rokov 20. storočia, keď došlo k fúzii britskej a holandskej spoločnosti. „Za roky svojej existencie si Unilever vybudoval v 150 krajinách, kde pôsobí, a s obratom priblizne 45 mld USD skutočne jednu z popredných pozícií medzi spoločnosťami, ktoré sa zaoberajú výrobou, distribúciou a predajom rýchloobrátkových spotrebných tovarov,“ uviedol v rozhovore konateľ spoločnosti Unilever a manažér vonkajších vzťahov Peter Kamenický. Na Slovenskom trhu pôsobí spoločnosť Unilever od začiatku 90. rokov a ako samostatný právny subjekt tu pôsobí od roku 1993. Dnes zamestnáva okolo 300 ľudí.

„Na Slovensku sme začali v roku 1993 s obratom pol miliardy korún. Dnes sa tento obrat stabilne pohybuje okolo 2 mld. Sk,“ spresnil P. Kamenický. Nosnou činnosťou spoločnosti na Slovensku sú dve divízie. Jednou je podľa P. Kamenického oblasť potravín v širšom kontexte a druhou divíziou je kozmetika a čistiace prostriedky. „V súčasnosti kladieme veľký dôraz na presadzovanie globálnych značiek Dove, Signal a Rexona. V oblasti potravín je, pravdaže, záber oveľa širší, a to nielen na globálne, ale taktiež lokálne značky,“ poznamenal konateľ spoločnosti. Ako dodal, pre spoločnosť bol veľmi významný rok 2000, ktorý bol rokom historicky najväčšej a najvýznamnejšej akvizície - kúpy americkej spoločnosti Bestfoods. Tým do rodiny značiek Unileveru pribudli dve veľmi významné značky – Hellmann´s (majonézy, dresingy, tatárske omáčky) a Knorr (polievky a príchute do jedál). „V prvom rade nám ide o uspokojenie každodenných potrieb našich spotrebiteľov, kdekoľvek sa nachádzajú. Preto je aj pokrytie slovenského trhu stopercentné. Je zrejmé, že väčšina našich zákazníkov nepozná priamo Unilever, avšak filozofiou spoločnosti je načúvať ich potrebám a okamžite na ne reagovať prostredníctvom svojich značiek výrobkov. Umožniť im, aby si uspokojili tieto potreby kúpou značky výrobku, ktorá si u nich buduje istú pozíciu z hľadiska kvality a dostupnosti a v ktorú majú zároveň dôveru.“

Samozrejme, bez spätnej väzby so spotrebiteľom by akákoľvek spoločnosť pomerne rýchlo stratila svoju pozíciu na trhu. Preto sa aj Unilever snaží doslova načúvať zákazníkovi a chápať jeho očakávania, predstavy a každodenné potreby. „Uskutočňujeme prieskumy týkajúce sa spotrebiteľského správania. Unilever je zároveň aj v priamom kontakte , a to prostredníctvom návštev našich pracovníkov v rodinách. Ide o veľmi cennú skúsenosť priamo z terénu, ktorú sa snažíme bezprostredne aplikovať pri vývoji našich výrobkov a formulovaní našej stratégie do budúcnosti.“ Z uvedeného je zrejmé, že Unilever má všetky predpoklady na stabilné zastúpenie svojich výrobkov skutočne v každej domácnosti.

Slávka Blazseková

Kontakt:

Unilever, s.r.o.

Cintorínska 7

810 00 Bratislava

P.O. BOX 133

tel.: 02/59326111

fax: 02/59326400

Počasie

U meteosenzitívnych ľudí očakávame mierne zosilnenie zdravotných ťažkostí pri ochoreniach pohybového systému, najmä reumatického pôvodu. Častejšie sa vyskytujú bolesti hlavy, jaziev, prípadne fantómové bolesti. Znížená je tolerancia telesnej a duševnej námahy a schopnosť sústredenia. Je sklon k nervozite, predráždenosti a k depresívnym stavom. Vyššia je záťaž srdcovo-cievneho a dýchacieho systému, ako aj náchylnosť na výskyt tráviacich ťažkostí. Popoludní predpokladáme zmiernenie nepriaznivých vplyvov počasia.Zajtra predpokladáme pretrvávanie zdravotných ťažkostí podmienených počasím.(zč)

n Dnes bude prevažne oblačno, miestami prechodne zmenšená oblačnosť. Ojedinele prehánky, prevažne vo forme snehu. Najvyššia teplota 0 až 4 stupne. Teplota na horách vo výške 1500 m okolo -3 stupne. Slabý, popoludní na juhozápade prevažne severozápadný vietor 6 až 10, v nárazoch miestami 15 až 20 m/s.Upozornenie: Stredisko lavínovej prevencie Horskej záchrannej služby upozorňuje na veľké lavínové nebezpečenstvo - 4. stupeň päťdielnej medzinárodnej stupnice, ktoré sa vytvorilo vo Veľkej Fatre. V ostatných pohoriach sa vytvorilo zvýšené lavínové nebezpečenstvo - 3. stupeň. n V piatok bude premenlivá oblačnosť a ojedinele snehové prehánky, cez deň od západu postupne až zamračené a sneženie. Veterno. Nočná teplota -2 až -6 stupňov, denná -2 až 2 stupne. n V sobotu bude veľká oblačnosť až zamračené a na mnohých miestach občasné sneženie. Nočná teplota -2 až -6 stupňov, denná -3 až 1 stupeň.n Slnko vyjde zajtra o 7.36 a zapadne o 16.25 hod.

Amsterdamoblačno7
Aténypolooblačno12
Belehraddážď4
Berlínsnehové prehánky1
Bratislavaoblačno4
Bruseloblačno4
Budapešťzamračené2
Bukurešťdážď2
Frankfurtzamračené5
Helsinkisneženie-4
Istanbuloblačno8
Kodaňzamračené0
Kyjevsneženie-1
Lisabonpolojasno14
Londýnzamračené7
Madridzamračené8
Moskvasneženie-4
Oslozamračené-2
Parížveľká oblačnosť9
Prahadážď2
Rímpolooblačno9
Sofiadážď2
Štokholmsneženie-2
Varšavazamračené1
Viedeňoblačno4
Záhrebdážď4
Ženevaoblačno5

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.