Hospodársky denník
USD31,873 Sk
EUR40,523 Sk
CHF25,841 Sk
CZK1,231 Sk
  Piatok  23.Januára 2004

Už pijeme menej piva

Pivovarníctvo na Slovenskom trhu do druhého polroka 2003 zaznamenávalo nárast spotreby piva, avšak po augustovom zvýšení spotrebnej dane klesol jeho predaj takmer o 14 percent. Podľa marketingového riaditeľa pivovaru Topvar Topoľčany Jozefa Nemca, prejavilo sa to v zníženej spotrebe piva na Slovensku, vrátane zníženia dopytu po pive Topvar približne o 1,5 %. Ešte do augustového zásahu vlády sa situácia vyvíjala pozitívne, potom nastal opačný trend. Rovnaký sa dá očakávať aj v tomto roku z dôvodu zavedenia rovnej dane a zvýšenia dane z pridanej hodnoty na potraviny. „Musíme poukázať na to, že spotrebná daň z piva v okolitých krajinách je nižšia ako na Slovensku. Vývoz slovenského piva však nestagnuje,“ ako povedal J. Nemec o exporte. „Vývoz nášho piva je výborný a konzumenti ho dostanú kúpiť v Amerike, Kanade, Taliansku, Nemecku, Austrálii, Švédsku, Fínsku, na Cypruse ale aj v iných krajinách. Prečo je to tak, že pivo v Nemecku a Česku je lacnejšie?“

Martin Ondruš

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.