Hospodársky denník
USD31,873 Sk
EUR40,523 Sk
CHF25,841 Sk
CZK1,231 Sk
  Piatok  23.Januára 2004
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Prvotriedne médium

Najprv príde ponukový list. V ňom sa potenciálny vystavovateľ dozvie o davoch záujemcov pred dverami organizátora, o pripravovanej veľkolepej reklame a zástupoch nedočkavých návštevníkov z radov obchodníkov i spotrebiteľov.

S blížiacim sa termínom spľasnú sľuby ako bubliny a ak sa veľtrh či výstava vôbec koná, nuž neraz v malom komornom kruhu vystavovateľov a návštevníkov. Veď kto má vraj peniaze na lepšiu reklamu a propagáciu, čo by ešte tie naše firmy a firmičky nechceli. Pravda, česť veľtrhom výnimkám, keď podnik môže napokon ľutovať, že sa na akcii nezúčastnil a rýchlo sa pripravovať na ďalší ročník. Našťastie, dnes si už väčšina slovenských firiem a spoločností vyberá svoju prezentáciu za hranicami veľmi starostlivo a cielene. Aj organizáciu, ktorá mu účasť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách zabezpečuje technicky. Pretože aj tu platí, že ich služby musia byť šité skutočne na mieru toho-ktorého vystavovateľa.

Veľtrhy boli vždy účinným prostriedkom marketingu. Ich silnou stránkou je priamy styk medzi podnikom ponúkajúcim výrobky či služby a zákazníkom, ktorý ich potrebuje. Zákazníci prichádzajú na veľtrhy a výstavy z vlastnej vôle, aby sa oboznámili s podnikmi a ich ponukou. Význam veľtrhov spočíva okrem iného v tom, že u zákazníkov priamo vzbudzuje potrebu kúpiť si ten či onen výrobok, alebo službu. Podľa výsledkov prieskumu uskutočneného firmou Suomen Gallup sa veľtrhy pri ovplyvňovaní výberu v prípade väčších nákupov zaraďujú hneď na druhé miesto za diskusie s kolegami.

Je prirodzené, že veľtrhy majú konkurentov v iných prostriedkoch marketingu. Cena kontaktu medzi firmou a zákazníkom, nadviazaná prostredníctvom veľtrhu, je v porovnaní s inými médiami výhodná. Pri správne zvolenej stratégii sú veľtrhy najaktívnejšou súčasťou marketingovej kampane.

Počasie

Na našom území prevláda mrazivé zimné počasie s relatívne priaznivými účinkami na meteosenzitívnych ľudí. Zvýšené podráždenie chladom však môže zaťažovať pacientov s ochoreniami srdcovo-cievneho aj dýchacieho systému a celkovo osoby citlivé na chlad (častejší výskyt anginóznych ťažkostí, dýchavičnosti a pod.), preto je potrebné dodržiavať lekárske pokyny a chrániť sa primeraným oblečením. U kardiovaskulárnych pacientov sa neodporúčajú prudké prechody z vyhriateho prostredia do vonkajšieho priestoru. Počasie pozitívne vplýva najmä na telesnú a duševnú výkonnosť, schopnosť sústredenia a pohotových reakcií.Zajtra neočakávame zmenu v pôsobení počasia na meteosenzitívnych ľudí.(zč)

n Dnes bude jasno až polooblačno, na severe miestami snehové prehánky. Najvyššia teplota -8 až -4 stupne. Severozápadný až severný vietor 3 až 7, na východe popoludní okolo 10 m/s. Teplota vo výške 1500 m okolo -13 stupňov.n V sobotu bude jasno až polojasno, na východe časom až oblačno a miestami sneženie. Veľmi chladno. Nočná teplota -10 až -15, v horských dolinách -17 až -22, denná teplota -8 až -4 stupne. n V nedeľu bude polooblačno, na východe časom až oblačno a miestami sneženie. Naďalej veľmi chladno. Nočná teplota -10 až -15, v dolinách okolo -19, denná teplota -7 až -3 stupne.n Slnko vyjde zajtra o 7.29 a zapadne o 16.36 hod.

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.