Zvýšiť vážnosť zákazníka Ako sa môže u nás spotrebiteľ brániť Vzťahy s ministerstvom hospodárstva, pripravované školenia z projektu fondu PHARE, nevyriešené financovanie a napokon nesystémovosť v organizovaní spotrebiteľského hnutia na Slovensku, mnohých jej aktivistov dnes trápia. Po vstupe Slovenska do Európskej únie sa totiž končí predtrhová kontrola tovaru. Spotrebiteľské združenie OSA (Ochrana spotrebiteľa, agentúra) je agentúrou informácií pre všetkých spotrebiteľov na Slovensku. Môžu tu získať informácie, poradiť sa, ako postupovať. V januári vydalo spotrebiteľské združenie OSA publikáciu Sprievodca pri nákupoch, kde sa podrobne píše o nákupe, reklamácii a ošetrovaní textilných a odevných výrobkov. Svojim členom poskytuje združenie výhody. Hoci má organizácia sídlo v Žiline, vyvíja úsilie o zjednotenie a spoluprácu všetkých spotrebiteľských poradní na Slovensku. Prostredníctvom časopisu TERČ sa preto občania môžu v prípade potreby skontaktovať so spotrebiteľskou poradňou aj vo svojom regióne, ak je tam založená. (do/tu)
|
|