Hospodársky denník
USD31,744 Sk
EUR40,504 Sk
CHF25,818 Sk
CZK1,227 Sk
  Pondelok  26.Januára 2004

Zvýšiť vážnosť zákazníka

Ako sa môže u nás spotrebiteľ brániť

Vzťahy s ministerstvom hospodárstva, pripravované školenia z projektu fondu PHARE, nevyriešené financovanie a napokon nesystémovosť v organizovaní spotrebiteľského hnutia na Slovensku, mnohých jej aktivistov dnes trápia. Po vstupe Slovenska do Európskej únie sa totiž končí predtrhová kontrola tovaru. Spotrebiteľské združenie OSA (Ochrana spotrebiteľa, agentúra) je agentúrou informácií pre všetkých spotrebiteľov na Slovensku. Môžu tu získať informácie, poradiť sa, ako postupovať. V januári vydalo spotrebiteľské združenie OSA publikáciu „Sprievodca pri nákupoch“, kde sa podrobne píše o nákupe, reklamácii a ošetrovaní textilných a odevných výrobkov. Svojim členom poskytuje združenie výhody. Hoci má organizácia sídlo v Žiline, vyvíja úsilie o zjednotenie a spoluprácu všetkých spotrebiteľských poradní na Slovensku. Prostredníctvom časopisu TERČ sa preto občania môžu v prípade potreby skontaktovať so spotrebiteľskou poradňou aj vo svojom regióne, ak je tam založená.

(do/tu)

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.