Hospodársky denník
USD32,637 Sk
EUR40,822 Sk
CHF26,094 Sk
CZK1,226 Sk
  Piatok  30.Januára 2004
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Prvotriedne médium

Najprv príde ponukový list. V ňom sa potenciálny vystavovateľ dozvie o davoch záujemcov pred dverami organizátora, o pripravovanej veľkolepej reklame a zástupoch nedočkavých návštevníkov z radov obchodníkov i spotrebiteľov.

S blížiacim sa termínom spľasnú sľuby ako bubliny a ak sa veľtrh či výstava vôbec koná, nuž neraz v malom komornom kruhu vystavovateľov a návštevníkov. Veď kto má vraj peniaze na lepšiu reklamu a propagáciu, čo by ešte tie naše firmy a firmičky nechceli. Pravda, česť veľtrhom výnimkám, keď podnik môže napokon ľutovať, že sa na akcii nezúčastnil a rýchlo sa pripravovať na ďalší ročník. Našťastie, dnes si už väčšina slovenských firiem a spoločností vyberá svoju prezentáciu za hranicami veľmi starostlivo a cielene. Aj organizáciu, ktorá mu účasť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách zabezpečuje technicky. Pretože aj tu platí, že ich služby musia byť šité skutočne na mieru toho-ktorého vystavovateľa.

Veľtrhy boli vždy účinným prostriedkom marketingu. Ich silnou stránkou je priamy styk medzi podnikom ponúkajúcim výrobky či služby a zákazníkom, ktorý ich potrebuje. Zákazníci prichádzajú na veľtrhy a výstavy z vlastnej vôle, aby sa oboznámili s podnikmi a ich ponukou. Význam veľtrhov spočíva okrem iného v tom, že u zákazníkov priamo vzbudzuje potrebu kúpiť si ten či onen výrobok, alebo službu. Podľa výsledkov prieskumu uskutočneného firmou Suomen Gallup sa veľtrhy pri ovplyvňovaní výberu v prípade väčších nákupov zaraďujú hneď na druhé miesto za diskusie s kolegami.

Je prirodzené, že veľtrhy majú konkurentov v iných prostriedkoch marketingu. Cena kontaktu medzi firmou a zákazníkom, nadviazaná prostredníctvom veľtrhu, je v porovnaní s inými médiami výhodná. Pri správne zvolenej stratégii sú veľtrhy najaktívnejšou súčasťou marketingovej kampane.

Počasie

Dnes očakávame u meteosenzitívnych ľudí prevládanie zdravotných ťažkostí pri ochoreniach pohybového systému, najmä reumatického pôvodu. Častejšie sa vyskytujú bolesti hlavy (najmä pri ochoreniach krčnej chrbtice), jaziev, prípadne fantómové bolesti. Znížená je tolerancia telesnej a duševnej námahy a schopnosť koncentrácie. Zvýšený je sklon k mrzutosti, podráždenosti, depresívnym stavom, únave. Výraznejšie sú zdravotné ťažkosti pri ochoreniach srdcovo-cievneho a dýchacieho systému (anginózne bolesti, dýchavičnosť, astmatické záchvaty). Je väčší sklon k výskytu tráviacich ťažkostí a kolík (žlčníkové, obličkové). Intenzita ťažkostí je mierna. Celkovo však prevláda všeobecne nepriaznivý vplyv počasia na citlivých ľudí.Zajtra postupné zmiernenie zdravotných ťažkostí u meteosenzitívnych ľudí.(zč)

n Dnes bude oblačno až zamračené, miestami, najmä na severe, občasné sneženie. Popoludní na juhozápade postupne zmenšovanie oblačnosti. Najvyššia teplota -2 až 2 stupne. Vietor západných smerov 3 až 7, na východe južný vietor do 5 m/s. Teplota na horách vo výške 1500 m okolo -8 stupňov.n V sobotu bude polooblačno až oblačno, miestami občasné sneženie. Nočná teplota -3 až -8, v údoliach miestami okolo -10, denná teplota -2 až 2 stupne. n V nedeľu bude v noci prechodne oblačno, miestami snehové prehánky, cez deň prevažne malá oblačnosť. Nočná teplota -1 až -5, v dolinách okolo -7, denná teplota 0 až 4 stupne.n Slnko vyjde zajtra o 7.21 a zapadne o 16.47 hod.

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.